KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

d-base driven

Dutch translation: databasegestuurde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:d-base driven
Dutch translation:databasegestuurde
Entered by: Kaat

16:40 Jul 18, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: d-base driven
The flyer features the Village as a “must” place to visit this summer, contains a d-base driven promotion as well as a rock bottom priced hotel package in cooperation with the nearby Résidence Stiemerheide.
Kaat
databasegestuurde
Explanation:
Modeterm. Een aanbieding op basis van gegevens uit een database.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Dank je.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3databasegestuurde
Gerard de Noord
3 -1dat met D-Base werkthirselina


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
dat met D-Base werkt


Explanation:
"d-base" is het gebruikte computerprogramma

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: ofwel database/databank (algemeen) ofwel dBase (vervlogen merknaam); ik denk dat men bedoelt, dat de gegevens van mensen, die gebruikmaken van de/het promotie(programma) worden opgenomen in een databank
6 mins
  -> Wellicht in de context aannemelijker :-)

disagree  Leo te Braake | dutCHem: dBase (II, II en IV) is rond 1995-200 een pijnloze dood gestorven, niet zonder mij aan relationele databases te laten snuffelen. Helaas het aspect OO niet onder de knie gekregen...
3 hrs
  -> Harry had mijn vergissing al na 6 minten gemeld, dat volstond ruimschoots!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
databasegestuurde


Explanation:
Modeterm. Een aanbieding op basis van gegevens uit een database.

Gerard de Noord
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35
Grading comment
Dank je.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: niet met modeterm. De aanbieding zelf kan natuurlijk modieus zijn, deze term niet echt. (ik kan nou eenmaal geen Apple betalen:-) )
15 mins
  -> Ik heb de voorbije maanden misschien te veel -drivens moeten vertalen. Thanks for your peer-driven agree.

agree  Pierre Grabowski
1 hr

agree  11thmuse
12 hrs