KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

flaws as a strategy

Dutch translation: Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flaws as a strategy
Dutch translation:Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:16 Nov 19, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: flaws as a strategy
Logical though the Pareto rule appears, it has its flaws as a strategy.

Can anyone translate the whole sentence for me? Thanx
Benedicte Annys
Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,
Explanation:
als strategie vertoont het gebreken/ barsten.

Pareto's regel of Pareto-regel (eigenlijk eerder een 'hypothese' want echt 100 % zeker is dit uiteraard niet)): 20 % van de klanten (of patiënten of wat dan ook)zorgen voor 80 % van de omzet/het resultaat.

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
dank je wel, Evert. Het gaat om winstgevende klanten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5agree
Jan Acx
5Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,
Evert DELOOF-SYS
5Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,


Explanation:
als strategie vertoont het gebreken/ barsten.

Pareto's regel of Pareto-regel (eigenlijk eerder een 'hypothese' want echt 100 % zeker is dit uiteraard niet)): 20 % van de klanten (of patiënten of wat dan ook)zorgen voor 80 % van de omzet/het resultaat.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Hoe logisch de Pareto-regel (of Pareto's regel) ook lijkt,


Explanation:
als strategie vertoont het gebreken/ barsten.

Pareto's regel of Pareto-regel (eigenlijk eerder een 'hypothese' want echt 100 % zeker is dit uiteraard niet)): 20 % van de klanten (of patiënten of wat dan ook)zorgen voor 80 % van de omzet/het resultaat.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
dank je wel, Evert. Het gaat om winstgevende klanten

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
agree


Explanation:
I do agree with Everts answer but when talking about 'de regel', you should use 'hij' instead of 'het'.

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch