KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

price premium

Dutch translation: prijspremie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:price premium
Dutch translation:prijspremie
Entered by: Evert DELOOF-SYS

02:14 Nov 29, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research / pricing/marketing
English term or phrase: price premium
This is from the interim results of a company and the entire sentence goes: "In Austria the premium and speciality brands grew volume by 2.5% and maintained a price premium". I would like some help with a good Dutch expression for this. Thanks!
Willemina
prijspremie
Explanation:
probeer het eens met 'prijspremie' :)

"... norm ligt tussen boven- en beneden-grens (aard en intensiteit concurrentie)
perceived value : prijspremie boven norm (image, kwaliteit oplossing). ...

home.wanadoo.nl/r.w.verbrugge/prof/sheets.htm


HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank Evert, ik denk dat dit de juiste benaming is. Het gaat namelijk om een meerwaarde omdat het bepaalde premium products betreft.

Hartelijk dank

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5meerwaarde
Jan Acx
4prijspremie
Evert DELOOF-SYS
4prijspremie


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prijspremie


Explanation:
probeer het eens met 'prijspremie' :)

"... norm ligt tussen boven- en beneden-grens (aard en intensiteit concurrentie)
perceived value : prijspremie boven norm (image, kwaliteit oplossing). ...

home.wanadoo.nl/r.w.verbrugge/prof/sheets.htm


HTH



Native speaker of:

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prijspremie


Explanation:
probeer het eens met 'prijspremie' :)

"... norm ligt tussen boven- en beneden-grens (aard en intensiteit concurrentie)
perceived value : prijspremie boven norm (image, kwaliteit oplossing). ...

home.wanadoo.nl/r.w.verbrugge/prof/sheets.htm


HTH


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 81
Grading comment
Hartelijk dank Evert, ik denk dat dit de juiste benaming is. Het gaat namelijk om een meerwaarde omdat het bepaalde premium products betreft.

Hartelijk dank

Willemina

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
meerwaarde


Explanation:
ik denk dat ze hier bedoelen dat deze aandelen of obligaties nog steeds winst boeken zodat de prijs stijgt, dan wordt meerwaarde gebruikt.

Dexia - Aandeelhouder - Resultaten
... EUR). De gerealiseerde meerwaarde op de verkoop van obligaties uit de beleggingsportefeuille
(OLO) beloopt 56,2 miljoen EUR tegenover 71,5 miljoen EUR in 1997. ...
www.dexia.com/nederlands/resultats_annuels_1998.html - 21k - Cached - Similar pages


Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch