KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

vendor consolidation

Dutch translation: leveranciersconsolidatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vendor consolidation
Dutch translation:leveranciersconsolidatie
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

13:30 Apr 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: vendor consolidation
"The bulk of spending in the market was shifting towards purchasing software as a suite and VENDOR CONSOLIDATION, neither of which Hyperion was fully ready for.

Ik weet wat het betekent, maar weet niet wat de NL vertaling van dit begrip is. Wie kan me helpen?
Mirjam Bonne-Nollen
leveranciersconsolidatie
Explanation:
De doelstellingen van E-procurement liggen in het verlengde van algemene inkooptrends als leveranciersconsolidatie, van bestellen naar strategisch inkopen, ...
http://www.mb.utwente.nl/ompl/chairs/utips/knowledgebank/The...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-22 18:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

een alternatieve vertaling is "leveranciersconcentratie".

het gaat erom dat een bedrijf zoveel mogelijk producten bij dezelfde leveranciers afneemt, zodat het aantal leveranciers beperkt (geconsolideerd) wordt. dat levert uiteindelijk kostenvoordelen op.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt, Ron!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1leveranciersconsolidatie
Ron Willems
4behouden/vasthouden/consilideren van leveranciers
Harris Couwenberg


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
behouden/vasthouden/consilideren van leveranciers


Explanation:
geen

Harris Couwenberg
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Behouden, vasthouden, desnoods consOlideren.
47 mins

disagree  Ron Willems: volgens mij gaat het hier niet om het behouden, maar om het beperken van het *aantal* leveranciers, vergelijkbaar met serverconsolidatie. dus niet elk product bij een andere leverancier aanschaffen. concentratie, zou je ook kunnen zeggen...
1 hr

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
leveranciersconsolidatie


Explanation:
De doelstellingen van E-procurement liggen in het verlengde van algemene inkooptrends als leveranciersconsolidatie, van bestellen naar strategisch inkopen, ...
http://www.mb.utwente.nl/ompl/chairs/utips/knowledgebank/The...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-04-22 18:47:57 GMT)
--------------------------------------------------

een alternatieve vertaling is "leveranciersconcentratie".

het gaat erom dat een bedrijf zoveel mogelijk producten bij dezelfde leveranciers afneemt, zodat het aantal leveranciers beperkt (geconsolideerd) wordt. dat levert uiteindelijk kostenvoordelen op.

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231
Grading comment
Bedankt, Ron!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Met beide opties. Komen weliswaar beperkt voor, maar wel in significante contexten en evenals 'software suites' gericht op behalen van kostenvoordelen.
7 hrs