KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

leveraging volumes with

Dutch translation: uitspelen van inkoopvolumes


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leveraging volumes with
Dutch translation:uitspelen van inkoopvolumes
Entered by: Robert Rietvelt

09:49 Nov 25, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Handel / inkoop
English term or phrase: leveraging volumes with
Als in: leveraging volumes with our existing suppliers and sourcing steel directly from the producer can bring significant advantages.
Robert Rietvelt
uitspelen van inkoopvolumes
Explanation:
"Het uitspelen van inkoopvolumes bij bestaande leveranciers en het aankopen van staal rechtstreeks bij de producent kan beduidende voordelen opleveren."
Selected response from:

Bea Geenen
Hong Kong
Grading comment
Hoewel ik 'benutten' ipv uitspelen heb gebruikt, toch bedankt voor de vertaling.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4uitspelen van inkoopvolumes
Bea Geenen
3bundelen van (inkoop)volumes
Kitty Brussaard


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
uitspelen van inkoopvolumes


Explanation:
"Het uitspelen van inkoopvolumes bij bestaande leveranciers en het aankopen van staal rechtstreeks bij de producent kan beduidende voordelen opleveren."

Bea Geenen
Hong Kong
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hoewel ik 'benutten' ipv uitspelen heb gebruikt, toch bedankt voor de vertaling.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Klinkt goed voor een intern stuk.
26 mins
  -> Dank je!

agree  Jack den Haan: Of misschien: het benutten van inkoopvolumes. Klinkt misschien wat beter voor een externe stuk ;-)
58 mins
  -> ja, idd, goed idee.

agree  Ron Willems: "uitspelen" is inderdaad misschien wat minder geschikt indien de kans bestaat dat de leveranciers dit lezen - Jack's "benutten" klinkt wat neutraler.
59 mins
  -> Inderdaad!

agree  Carolien de Visser: benutten van inkoopvolumes
2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bundelen van (inkoop)volumes


Explanation:
Volgens mij gaat het hier specifiek om het 'bundelen van inkoopvolumes' als onderdeel van de inkoopstrategie. Door het bundelen van inkoopvolumes over de grenzen van organisatie-onderdelen heen (i.e. corporate purchasing) of zelfs binnen een sector (cross-sectoral) kunnen schaalvoordelen ('scale economies')worden behaald.
NB. Dit principe wordt ook toegepast op het transport van goederen/producten ('leveraging transport volumes').

We also leverage volumes via. consortium purchasing, and create exclusive technology sharing. agreements with suppliers. • We constantly challenge suppliers ...
http://www.grahampackaging.com/container-suppliers/assets/Gl...

Purchases made on the business unit or company-wide level, Leverage volumes across companies with similar product requirements by means of creating buying ...
http://www.smart-purchasing.com/bestpractices/contracting/le...

Door het bundelen van inkoopvolumes versterken wij onze onderhandelingspositie waardoor schaalvoordelen worden behaald hetgeen u direct het maximale ...
http://www.lrbw-fm.eu/index.php?link=Dienstverlening&link2=i...

Realiseren van prijsreductie en betere inkoopvoorwaarden door het bundelen van inkoopvolumes en inkoopsamenwerking met andere partijen. ...
http://www.gezond.amsterdam.nl/client/1/?websiteid=1&content...

Inkoopsynergie: het bundelen van inkoopvolumes (bijvoorbeeld door. productgroepoverstijgende inkoop of regionale inkoop). ...
http://www.enkhuizen.nl/websites/common/download.asp?PropId=...


Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 66