KudoZ home » English to Dutch » Marketing / Market Research

coupled with the synergy effect in such a close industry

Dutch translation: Dit gaat gepaard met...


11:01 Dec 3, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: coupled with the synergy effect in such a close industry
De volgende zin komt voor in een marketingstukje over de nieuwe producten van een bedrijf.Krijg alleen "This - company" niet voor mekaar.... iemand wel?
MTIA,
Iris
We have had a wave of four new management companies joining our company. *This is coupled with the synergy effect in such a close industry* with seeing our products in so many facilities across North America and around the world. The results of happy, existing clients and clients converting from existing systems speak volumes for the quality of our products and the commitment of the company.”
Iris70
Dutch translation:Dit gaat gepaard met...
Explanation:
Dit gaat gepaard met het synergetische effect dat kenmerkend is voor een dergelijke (evt.: zo'n) gesloten markt ...

De overgang naar het tweede 'with' loopt niet echt lekker in de oorspronkelijke zin. Wellicht dat je dat deel kunt beginnen met '... en het afzetten van onze producten...' Uit de rest van de tekst blijkt namelijk dat de bestaande systemen worden vervangen door die van het vergrote bedrijf.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt iedereen, maar deze past het beste binnen de rest van mijn text :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Dit gaat gepaard met...
vixen
4zie Explanantion
seaMount
3Dit leidt tot het synergie-effect in zo'n gesloten sector
Henk Peelen
3Dit hangt samen met het synergetisch effect binnen zo'n hechte bedrijfstak
11thmuse
2poginghirselina


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie zin
zie Explanantion


Explanation:
Ik meen dat het hier gaat om een zgn. gesloten markt (ook mogelijk: niche (markt)). Tja, golf & software ...
Suggestie:
Dit is gerelateerd aan het synergetische effect in zo'n gesloten markt.
Alternatief:
Dit houdt verband met het synergetische effect in zo'n gesloten markt.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-12-03 11:25:50 GMT)
--------------------------------------------------

wellicht is een vervolg:
, waarin onze producten ....


    Reference: http://www.computable.nl/indexen/cpiw321.htm
seaMount
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2

31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
poging


Explanation:
Zou het kunnen dat "close" in feite "closed" moet zijn?

De zin lijkt mij grammaticaal niet helemaal in orde: "with seeing" zou alleen van "coupled" kunnen afhangen, maar dat lijkt me vreemd. Misschien zijn het twee gevolgen van de aangroei van het bedrijf? Waar de "This" aan het begin van de zin op slaat is ook niet echt duidelijk. Ik heb ook geen idee van de context, je zou "facilities" wat moeten toelichten. Meer dan een erg vage poging kan ik dus niet doen:

In een zo gesloten sector (als de onze) brengt dit een synergie-effect teweeg. Het zorgt er [ook] voor dat onze produkten in talrijke [bedrijven?] in Noord-Amerika en in de wereld aanwezig zijn.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
zie zin
Dit gaat gepaard met...


Explanation:
Dit gaat gepaard met het synergetische effect dat kenmerkend is voor een dergelijke (evt.: zo'n) gesloten markt ...

De overgang naar het tweede 'with' loopt niet echt lekker in de oorspronkelijke zin. Wellicht dat je dat deel kunt beginnen met '... en het afzetten van onze producten...' Uit de rest van de tekst blijkt namelijk dat de bestaande systemen worden vervangen door die van het vergrote bedrijf.

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 47
Grading comment
Bedankt iedereen, maar deze past het beste binnen de rest van mijn text :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  seaMount: Kwestie van interpretatie: een optie is om de 'joining ...' in verband te brengen met het synergetisch effect van die markt; het eerste is min of meer gevolg van het tweede. 'Paren met' suggereert een bepaalde onafhankelijkheid (?)
8 hrs
  -> Mijn interpretatie: het samenvoegen van een aantal bedrijven binnen een gesloten markt gaat gepaard met een synergetisch effect (brengt een syn. eff. met zich mee).

agree  Fred ten Berge: Of: "Dit hangt samen met - - -"
15 hrs

agree  Henk Peelen
21 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
22 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Dit hangt samen met het synergetisch effect binnen zo'n hechte bedrijfstak


Explanation:
Dit zou moeten kunnen.

11thmuse
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 34

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Dit leidt tot het synergie-effect in zo'n gesloten sector


Explanation:
Hoewel 'gepaard gaan met' meer de letterlijke vertaling is, levert 'leiden tot' een beter resultaat op, het 'with seeing' klopt dan ook heel goed.

We hebben een fusiegolf gehad waarbij vier nieuwe managemantondernemingen zich bij ons bedrijf aansloten. Dit leidt tot het synergie-effect in zo'n gesloten sector, waarbij we onze producten terugzien bij veel bedrijven in Noord Amerika en de hele wereld.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: je legt een oorzaak-gevolg-relatie die in de oorspronkelijke tekst niet is terug te vinden.
1 hr
  -> Klopt, maar aangezien het woord synergy wordt genoemd en de oorzaak-gevolg-relatie fusie -> synergie op zich bikkelhard is, vind ik het geoorloofd.