KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Engineer`s pliers

Dutch translation: combinatietang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Engineer`s pliers
Dutch translation:combinatietang
Entered by: Jack den Haan

08:39 Jun 21, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Engineer`s pliers
ik vind het vreselijk om jullie nog een tijdje lastig te vallen met steeds maar weer stukken gereedschap. Ik heb echter een lijst van 20 pagina's met zeer uiteenlopend gereedschap waarvan ik soms zelfs niet van het bestaan afwist....HEEFT ER IEMAND EEN GOEIE TIP OM HIER ONLINE VERTALINGEN VOOR TE VINDEN?...Ik heb al een paar goeie ideetjes gehad van Kate om ten minste al prentjes te vinden...nu nog de vertalingen...Alvast bedankt voor jullie inbreng!
xxxblomguib
combinatietang
Explanation:
Zou wel eens hetzelfde kunnen zijn als 'combination pliers'. In dat geval dus: combinatietang. Ik weet dit echter niet zeker. Mischien is dit te checken aan de hand van de informatie van Kate. Zou het overigens op prijs stellen om die tips ook te krijgen ;-)
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
ik heb prentjes opgevraagd bij de klant, en het bleek inderdaad een combinatietang te zijn. Hartelijk dank, ook aan seaMount, trouwens!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5gereedschap :-)
seaMount
3 +1combinatietangJack den Haan


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
engineer`s pliers
combinatietang


Explanation:
Zou wel eens hetzelfde kunnen zijn als 'combination pliers'. In dat geval dus: combinatietang. Ik weet dit echter niet zeker. Mischien is dit te checken aan de hand van de informatie van Kate. Zou het overigens op prijs stellen om die tips ook te krijgen ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Grading comment
ik heb prentjes opgevraagd bij de klant, en het bleek inderdaad een combinatietang te zijn. Hartelijk dank, ook aan seaMount, trouwens!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: http://www.ochrid.dds.nl/bouw.htm
13 mins
  -> Bedankt Harry!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
engineer`s pliers
gereedschap :-)


Explanation:
Mijn 'WELL' biedt de volgende bronnen (ik vermoed dat het zo'n beetje neerkomt op een professionele doodzonde, maar ach ...)

Algemeen Techniek (Tribologie):
http://www.tribologie.nl/abc/

Algemeen Techniek (Vlietstra):
http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/a.html

Tools - Gereedschappen (Afranse:
http://www.werkplaats-afranse.nl/gereedschappenengels.htm

Blacksmithing and Metalworking Terms (anvilfire):
http://www.anvilfire.com/FAQs/glossary_international_En_2.ht...

Crafts - Crafts & Handtools & Old Techniques (MOT ID-DOC)
http://www.mot.be/english/ID-DOC.htm

HTH
Wout-Jan

seaMount
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4