KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

hopper coin vs canister coin dispenser

Dutch translation: trechterdispenser vs. cassettedispenser


09:25 Dec 19, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: hopper coin vs canister coin dispenser
In a text on a self-checkout system:

Two types of coin dispensers:

The canister coin dispenser is composed of a base unit, a removable coin cassette, a coin chute and coin cup.

The hopper coin dispenser is composed of a base unit, 3 or 6 hopper bins with lids, a coin chute and coin cup. Each coin hopper bin has a mechanical screw, a rotor and a bin eject pin.
Hans Hereijgers
Dutch translation:trechterdispenser vs. cassettedispenser
Explanation:
in een systeem om zelf af te rekenen, gaat het neem ik aan om het teruggeven van wisselgeld; het 'canister' systeem gebruikt één cassette waarin de verschillende munten waarschijnlijk in nette stapeltjes moeten worden geplaatst (dat is dus extra werk), terwijl het 'hopper' systeem trechters gebruikt (voor 2, 1 en 0,50 of ook nog voor 0,20 0,10 en 0,05 muntstukken) waar de munten gewoon los in kunnen worden gegooid; de te gebruiken terminologie is redelijk vrij omdat e.e.a. waarschijnlijk toch wel verder uit de doeken wordt gedaan (anders blijft het sowieso gissen voor de klanten)
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3trechterdispenser vs. cassettedispenserHarry Borsje
3munttrechter- vs. munthulsafgiteJack den Haan


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
munttrechter- vs. munthulsafgite


Explanation:
Deze vraag zou volgens mij eigenlijk als twee afzonderlijke vragen moeten worden gesteld ;-)

http://www.valsgeld.nl/nl/dept_1.html

Door de grote ***munttrechter *** is er een veel grotere hoeveelheid te tellen munten mogelijk, die tijdens de telling gedoseerd worden toegevoerd.
Deze machine is voorzien van een munt stop inrichting om bijvoorbeeld ***munthulzen*** of muntzakken te vullen. Door de instelbare muntstop kunnen ook eenvoudig vaste aantallen van 20-40-50 of 100 munten afgeteld worden.


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2005-12-19 10:11:49 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: munttrechter- vs. munthulsafgifte

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trechterdispenser vs. cassettedispenser


Explanation:
in een systeem om zelf af te rekenen, gaat het neem ik aan om het teruggeven van wisselgeld; het 'canister' systeem gebruikt één cassette waarin de verschillende munten waarschijnlijk in nette stapeltjes moeten worden geplaatst (dat is dus extra werk), terwijl het 'hopper' systeem trechters gebruikt (voor 2, 1 en 0,50 of ook nog voor 0,20 0,10 en 0,05 muntstukken) waar de munten gewoon los in kunnen worden gegooid; de te gebruiken terminologie is redelijk vrij omdat e.e.a. waarschijnlijk toch wel verder uit de doeken wordt gedaan (anders blijft het sowieso gissen voor de klanten)

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364
Grading comment
Bedankt!