KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

fluid power systems

Dutch translation: hydraulische en pneumatische systemen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fluid power systems
Dutch translation:hydraulische en pneumatische systemen
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

12:05 Dec 27, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Winter service equipment
English term or phrase: fluid power systems
Requirements for fluid power systems

En hieronder staat voor zowel hydraulische als pneumatische sytemen uitsluitend een verwijzing naar een europese norm (982 resp. 883).
Duidelijk wordt hier "fluida" bedoeld. Maar een lekkere algemene term voor power systems?
Leo te Braake | dutCHem
hydraulische en pneumatische systemen
Explanation:
Leo toch! Als normvertaler behoor jij dit toch zelf te weten c.q. te kunnen vonden...

EN982 Safety of Machinery - Safety requirements for fluid power systems and their components

NEN-EN 982 Hydrauliek en pneumatiek - Veiligheidseisen voor hydraulische en pneumatische systemen en onderdelen

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 40 mins (2005-12-27 17:45:50 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: vinden
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Eigenlijk verdien je 40 punten...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hydraulische en pneumatische systemenHarry Borsje
4vloeistofbekrachtigingssystemenJack den Haan


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vloeistofbekrachtigingssystemen


Explanation:
Zo uit de losse pols...

Eventueel vloeistofkrachtsystemen, maar lijkt me minder van toepassing.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2005-12-27 12:17:17 GMT)
--------------------------------------------------

Hmm, misschien bij nader inzien toch vloeistofkrachtsystemen:

Fluid Dynamic Systems - Waterlooville, Hampshire - Verenigd ...
... Genie Diensten, Pijpwerk, elders Kopen, Constructiebedrijven,
Vloeistofkrachtsystemen, Filtersysteemontwerp, Hydraulisch, Filtersystemen ...
www.kellysearch.nl/gb-company-3556565.html - 32k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Flowtech Ltd - Skelmersdale, Lancashire - Verenigd Koninkrijk
... Compressorvloeistof, Synthetisch. Constructiebedrijven, Vloeistofkrachtsystemen.
Engineering Services, Fluid Power. Filterelementen, Vloeistofaandrijvingen. ...
www.kellysearch.nl/gb-company-80099665.html - 21k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Notes to answerer
Asker: Bedankt,maarre... waar blijft hierin de pneumatiek?


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hydraulische en pneumatische systemen


Explanation:
Leo toch! Als normvertaler behoor jij dit toch zelf te weten c.q. te kunnen vonden...

EN982 Safety of Machinery - Safety requirements for fluid power systems and their components

NEN-EN 982 Hydrauliek en pneumatiek - Veiligheidseisen voor hydraulische en pneumatische systemen en onderdelen

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 40 mins (2005-12-27 17:45:50 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: vinden

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 364
Grading comment
Eigenlijk verdien je 40 punten...
Notes to answerer
Asker: ARRGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH ! Ik had er vorige week zo veel opgezocht, dat ik er voor mijn gevoel doorheen was....

Asker: AAAArrrrrrggghhhhh!!! bAls de kerstwijn is in de man... Ik had beide titels n.b. al in de bibliografie staan!