International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

brin

Dutch translation: aantal lijnen/cables/draden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brin
Dutch translation:aantal lijnen/cables/draden
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:03 Sep 11, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / loopkat
English term or phrase: brin
1 brin

Geen context. Het staat in een lijstje met de kenmerken van de gecombineerde loopkattakel (naast gewicht, hefvermogen, enz.) De tekst is door een Fransman in het Engels geschreven. Wie kan 'raden' waarover het gaat?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
aantal lijnen/cables/draden
Explanation:
'Brin' betekent volgens Van Dale Grootwoordenboek F-N onder meer 'draadje' of 'deel' (van een drijfriem). Aan de hand van de onderstaande referentie blijkt dat het gaat om "the number of lines". De vertaling die je zoekt is wellicht dus: het aantal lijnen of cables van de hefinstallatie. Mogelijk ook het aantal kabelstrengen, maar dat lijkt me stug ;-) Hope this helps!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-11 09:20:16 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: cables > kabels

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-11 09:21:22 GMT)
--------------------------------------------------

ref: http://www.allcraneloadcharts.com/hydraulic_truck_cranes/LTM...
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3enkelvoudige kokondraad/zijdevezel-filament
Katrien De Clercq
3aantal lijnen/cables/dradenJack den Haan
2gebogen baanstuk
joeky janusch


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gebogen baanstuk


Explanation:
Ik ben geen techneut, maar dit vond ik met googlen. Misschien heb je er iets aan.


    Reference: http://www.konecranes.be/nl/lichtehijssystemen/kettingtakels...
joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aantal lijnen/cables/draden


Explanation:
'Brin' betekent volgens Van Dale Grootwoordenboek F-N onder meer 'draadje' of 'deel' (van een drijfriem). Aan de hand van de onderstaande referentie blijkt dat het gaat om "the number of lines". De vertaling die je zoekt is wellicht dus: het aantal lijnen of cables van de hefinstallatie. Mogelijk ook het aantal kabelstrengen, maar dat lijkt me stug ;-) Hope this helps!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-11 09:20:16 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: cables > kabels

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-09-11 09:21:22 GMT)
--------------------------------------------------

ref: http://www.allcraneloadcharts.com/hydraulic_truck_cranes/LTM...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Grading comment
Dank je wel!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enkelvoudige kokondraad/zijdevezel-filament


Explanation:
Terug te vinden op Eurodicautom. Maar of er hier een link is met takelen ?



Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12