rope pitch

Dutch translation: hart-op-hart afstand

English term or phrase:rope pitch
Dutch translation:hart-op-hart afstand
Entered by: 123xyz

16:03 Nov 19, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / lifts - safety gear
English term or phrase: rope pitch
Uit de specificaties van een lift:

Duty load = 630kg, Speed = 1.6m/s, Ropes = 5 x 13mm ropes, rope pitch of 21mm, traction sheave = 650 mm, roping = 1:1, car and sling weight = 1100 kilos. Trip Speed = 2.16m/s

Wat is de rope pitch van 21 mm?
123xyz
hart-op-hart afstand
Explanation:
Ik denk dat ze hier de hart op hart afstand tussen de kabels in het kabelblok bedoelen. De kabels zijn naast elkaar ingeschoren en 13 mm dik, d.w.z. de tussenafstand van de kabels in het blok is 8 mm.
Selected response from:

Marijn de Kroon
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hart-op-hart afstand
Marijn de Kroon
2 +1kabelslaglengte
Antoinette Verburg


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
kabelslaglengte


Explanation:
Althans, dat geeft Eurodicautom als vertaling voor 'pitch of the rope'...

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Saunders: Zat ik ook net in te vullen, helemaal mee eens dus
9 mins

agree  Mels Dees
3 hrs

disagree  avantix: Pitch kan een heleboel betekenen. In dit geval is niet de "pitching motion" bedoeld, maar de hart/hart-afstand zoals Marijn aangeeft.
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hart-op-hart afstand


Explanation:
Ik denk dat ze hier de hart op hart afstand tussen de kabels in het kabelblok bedoelen. De kabels zijn naast elkaar ingeschoren en 13 mm dik, d.w.z. de tussenafstand van de kabels in het blok is 8 mm.

Marijn de Kroon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 160
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: exact de spijker op zijn kop
39 mins

agree  Saskia Steur
9 hrs