KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

floating rolls

Dutch translation: zwevende rollen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:floating rolls
Dutch translation:zwevende rollen
Entered by: Marlou Franken

15:19 Dec 3, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Powder compression machine
English term or phrase: floating rolls
Sentence:
Roll gap is defined as the nearest distance between the outside diameters of the drive and floating rolls.

Another sentence:
It is important that the roll gap, or float, stays within an acceptable range.
Marlou Franken
Netherlands
zwevende rollen
Explanation:
Koen heeft volkomen gelijk, maar je kunt dit m.i. beter een zwevende rol noemen. Zie bijvoorveeld: http://www.mbsroeselare.be/producten4.aspx?cat=25&subcat=84&... .
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dankjewel Jack voor de term en Koen voor de uitleg, zwevende rol kwam heel mooi uit!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zwevende rollenJack den Haan
3instelbare rollen
Koen Speetjens


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
instelbare rollen


Explanation:
De drive roll is de vaste rol (of wals) die wordt aangedreven, terwijl de floating roll de instelbare rol is waarmee de rolafstand (roll gap) aangepast kan worden.

Ik weet niet of dit in je context past.

Koen Speetjens
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Ja wel, maar waarom niet 'zwevende rol'? Ook een zg. vaste rol kan ingesteld worden.//De basisinstellingen van de vaste rol (drive roll, in dit geval), los van de instelmogelijkheden van de 'floating roll' om de 'roll gap' aan te passen.
27 mins
  -> Omdat ik een "instelbare rol" beter vind ;) Voor mij staat een vaste rol vast en kun je een instelbare rol instellen... Welke instellingen denk je aan?

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zwevende rollen


Explanation:
Koen heeft volkomen gelijk, maar je kunt dit m.i. beter een zwevende rol noemen. Zie bijvoorveeld: http://www.mbsroeselare.be/producten4.aspx?cat=25&subcat=84&... .

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Grading comment
Dankjewel Jack voor de term en Koen voor de uitleg, zwevende rol kwam heel mooi uit!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
17 hrs
  -> Bedankt Jan Willem.