KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

fastener tightening

Dutch translation: aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fastener tightening
Dutch translation:aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme
Entered by: Jack den Haan

13:19 Dec 28, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: fastener tightening
Context:

"Fastener tightening and condition monitoring note added"

Kan iemand mij vlug even de precieze vertaling van "fastener tightening" geven?
solejnicz
Netherlands
aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme
Explanation:
Ik zou het vertalen als: (notitie over het) aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme.
PS: Geloof me, "de precieze vertaling" bestaat niet ;-)
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Bedankt, heb er (ongeveer) dit van gemaakt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanismeJack den Haan
2 +2Vastdraaien bevestiging
Henk Peelen
3aanhaalmoment
Tijmen Roozenboom


Discussion entries: 7





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aanhaalmoment


Explanation:
als het om bouten gaat, is dat mogelijke vertaling, maar meer context is gewenst

Tijmen Roozenboom
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme


Explanation:
Ik zou het vertalen als: (notitie over het) aanspannen of aantrekken van het bevestigingsmechanisme.
PS: Geloof me, "de precieze vertaling" bestaat niet ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470
Grading comment
Bedankt, heb er (ongeveer) dit van gemaakt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 hr
  -> Bedankt Henk.

agree  iqcservices: Dat kan
14 hrs
  -> Bedankt iqcservices.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
Vastdraaien bevestiging


Explanation:
Misschien doet een eenvoudige vertaling ook.

--------------------------------------------------
Note added at 7 uren (2010-12-28 20:41:38 GMT)
--------------------------------------------------

Misschien VOLdoet een eenvoudige vertaling ook.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 358

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Wellicht ook een mogelijkheid.
8 mins

agree  iqcservices: Dat kan ook
12 hrs