KudoZ home » English to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

(a) mount

Dutch translation: bevestigingsvoet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(a) mount
Dutch translation:bevestigingsvoet
Entered by: Jorim De Clercq

11:43 Nov 1, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: (a) mount
Instructions:

Make sure green o-ring is in place
Loosen locking nuts on cradle and mount
Snap mount into cradle
Place on windshield and twist lever to lock suction cup


Deze instructies maken deel uit van een handleiding voor een houder van een mobiele telefoon. Je kan deze houder op de voorruit van je auto bevestigen.

Cradle is houder, maar ik vraag me af wat 'mount' in deze context betekent. Ik heb geen extra informatie :-(.

Bedankt!
Jorim De Clercq
Ecuador
bevestiging
Explanation:
Ik zou het algemeen houden. cradle and mount = houder en bevestiging
Selected response from:

Robert Rietvelt
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bevestiging
Robert Rietvelt
3 +1montagevoet
Ron Willems
3Klikvinger(s)
Maart3n
3(bevestigings)beugel
Wim Jonckheere
3voetstuk(je)
freekfluweel


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voetstuk(je)


Explanation:
of draaivoet met zuignap

https://www.google.nl/search?q=voetstukje telefoonhouder voo...

--------------------------------------------------
Note added at 6 min (2013-11-01 11:49:47 GMT)
--------------------------------------------------

en de "cradle" is dan de houder

--------------------------------------------------
Note added at 8 min (2013-11-01 11:51:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.einkopen.nl/universele-auto-voorruit-swivel-mount...

(kijk naar plaatje 3 waar je de twee verschillende onderdelen kan zien)

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 96

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mount
montagevoet


Explanation:
of gewoon 'voet' ?

op mijn TomTom is dit een verdikking (zeg maar een uitstekende schijf) die je in de houder vastklikt, waarna je de houder met een zuignap op de ruit bevestigt.

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Sanderson
44 mins
  -> dank je.

neutral  Lianne van de Ven: Ik weet dat ik een expert in twijfel trek, maar bij 'montage' denk ik meestal aan grotere objecten. Is bevestigingsvoet(je) niet beter...? Voet kan wel, m.i.//Dank, maar ik heb mijn stem al aan Robert gegeven, want alleen bevestiging vind ik ook goed.
2 hrs
  -> daar zit wat in: ik denk bij montage eerlijk gezegd ook meer aan schroeven, bouten en moeren en niet direct aan vastkliksystemen :) als je 'bevestigingsvoet(je)' invoert, krijg je mijn stem

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(bevestigings)beugel


Explanation:
het zijn allemaal houders en beugels, maar om een onderscheid te maken zou je kunnen zeggen, dat de houder het deel is dat het apparaat vasthoudt of vastklemt en dat de beugel of de bevestigingsbeugel de houder verbindt/bevestigt met ....

Wim Jonckheere
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 51

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bevestiging


Explanation:
Ik zou het algemeen houden. cradle and mount = houder en bevestiging

Robert Rietvelt
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: Bevestigingsvoet?
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Klikvinger(s)


Explanation:
Ik heb vroeger op school geleerd dat die dingen 'klikvingers' heten, vandaar dat je het ook moet 'snappen", maar gezien de gebrekkige context ben ik ook niet 100% zeker.

Maart3n
Ukraine
Specializes in field
Native speaker of: Dutch