All in 2 Multi Flash Card Interface

Dutch translation: alles-in-2 / universeel multi-flashcard interface

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:All in 2 Multi Flash Card Interface
Dutch translation:alles-in-2 / universeel multi-flashcard interface
Entered by: Jack den Haan

11:55 Oct 24, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Media / Multimedia / DVD-speler
English term or phrase: All in 2 Multi Flash Card Interface
Wat wordt hiermee bedoeld? (Functie van een DVD-speler?)
Ellen-Marian Panissières
France
alles-in-2 multi-flashcard interface
Explanation:
Woordenboek Informatica en Telecommunicatie [Steenis]:
flash card = kaart ter grootte van een creditcard met flash EEPROM geheugen voor een laptop, contwikkeld door Intel (introductie in 1989): momenteel voor 2-64 MB halfgeleider (solid state) geheugen; wordt steeds meer gebruikt als vervanger van EPROM in ROM BIOS. Het wissen (erase) geschiedt met behulp van een spanningsstoot (flash), vandaar de naam. (...)

Steenis suggeert verder 'flitskaart' en 'flits-chip' als vertalingen. Volgens mij zijn die termen niet echt ingeburgerd. Hoewel... zie bijvoorbeeld http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?p=437274


--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-10-24 12:28:00 GMT)
--------------------------------------------------

PS: Wat de relevantie betreft -- DVD-spelers zijn tegenwoordig ook halve computers ;-)
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2alles-in-2 multi-flashcard interface
Jack den Haan
4s., below
Emilie


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
all in 2 multi flash card interface
s., below


Explanation:
Beeld + Muziek

De DVD-HD745 komt voort uit een nieuwe generatie spelers met vernieuwende technologie, waaronder een 100% digitaal beeld, gecombineerd aan een uitstekende geluidskwaliteit. Dankzij een digitale DVI uitgang wordt het beeld zonder kwaliteitsverlies weergegeven en het Pal Progressive Scan systeem van de DVD-HD745 zorgt voor een high-definition weergave zonder trillingen. Bovendien beschikt hij over een zeer verzorgd ontwerp dat bijzonder compact is, zodat hij zowel technisch als stylistisch perfect in je Home Cinema past.



Emilie
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  123xyz: En... wat is nou de vertaling van "all in 2 multi flash card interface"??
1 hr
  -> Eigenlijk... alles in 2... De rest zou ik helemaal niet vertalen.

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
all in 2 multi flash card interface
alles-in-2 multi-flashcard interface


Explanation:
Woordenboek Informatica en Telecommunicatie [Steenis]:
flash card = kaart ter grootte van een creditcard met flash EEPROM geheugen voor een laptop, contwikkeld door Intel (introductie in 1989): momenteel voor 2-64 MB halfgeleider (solid state) geheugen; wordt steeds meer gebruikt als vervanger van EPROM in ROM BIOS. Het wissen (erase) geschiedt met behulp van een spanningsstoot (flash), vandaar de naam. (...)

Steenis suggeert verder 'flitskaart' en 'flits-chip' als vertalingen. Volgens mij zijn die termen niet echt ingeburgerd. Hoewel... zie bijvoorbeeld http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?p=437274


--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2005-10-24 12:28:00 GMT)
--------------------------------------------------

PS: Wat de relevantie betreft -- DVD-spelers zijn tegenwoordig ook halve computers ;-)

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 41
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: flash cards noemen we tegenwoordig gewoon geheugenkaarten (SD, MMC, enz.); 'multi' omdat'ie ze allemaal lust, maar dan wel in 2 verschillende insteeksleuven; 'universele geheugenkaartinterface met 2 insteeksleuven' doet het dus ook`\\in deze context wel!
38 mins
  -> Bedankt Harry! Kan het niet laten om toch even een variatie op een probleem uit de logica te noemen: alle flash cards zijn geheugenkaarten, maar zijn alle geheugenkaarten flash cards? ;-)

agree  123xyz: agree, maar zou je "alles-in-2" of "alles in 2" gebruiken? met of zonder streepjes?
1 hr
  -> Absoluut met streepies !!!

agree  Benny Raemaekers
2 hrs
  -> Bedankt Benny!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search