KudoZ home » English to Dutch » Media / Multimedia

bringing new realism

Dutch translation: voor een nog realistischer weergave van...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bringing new realism
Dutch translation:voor een nog realistischer weergave van...
Entered by: Ellen-Marian Panissières

07:02 Oct 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Media / Multimedia / DVD-speler
English term or phrase: bringing new realism
The smooth, progressive scan image eliminates even the slightesthint of blur or distortion, bringing new realism to your DVD selections.
Ik heb moeite met het gedeelte "bringing new realisme", zou ik het moeten zoeken in de richting: "geeft het meer natuurgetrouw weer", of zoiets? Wie heeft een ander idee?
Ellen-Marian Panissières
France
voor een nog realistischer weergave van...
Explanation:
is dit wat?
Selected response from:

Luuk Arens
Tajikistan
Grading comment
Dank je wel!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4voor een nog realistischer weergave van...
Luuk Arens
4 +1geeft een extra dimensie aan
Winged Words
3 +1laat uw DVD-selecties (weer) volop tot hun recht komen
Henk Peelen
4opent een nieuwe wereld
Mariette van Heteren
4(nog) duidelijker en helderder
xxxAnneke Panel


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opent een nieuwe wereld


Explanation:
voegt een nieuwe wereld toe / voegt een nieuwe wereld toe

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(nog) duidelijker en helderder


Explanation:
Ik zou eerder een aantal bijvoegelijke naamwoorden gebruiken. Natuurgetrouw klinkt (vind ik)zo vertaald.

xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
voor een nog realistischer weergave van...


Explanation:
is dit wat?

Luuk Arens
Tajikistan
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pasteur: eenmooie vondst mijns inziens. Enne Doucine: natuurgetrouwer is nog steeds goed Nederlands... maar dat is mijn afkeer van anglicismen weer!
2 mins
  -> Dank je. Er is overigens inderdaad niks mis met 'natuurgetrouwer'

agree  Saskia Steur: realistischere
1 hr
  -> bedankt

agree  Frederik Hostens
1 day 12 hrs
  -> bedankt

agree  xxxmariette
1 day 16 hrs
  -> bedankt

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
laat uw DVD-selecties (weer) volop tot hun recht komen


Explanation:
lijkt me een goede vertaling.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Funambule: beter dan versies met 'realistischere' etc.
1 day 13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geeft een extra dimensie aan


Explanation:
De nieuwe technologie laat een dvd nog dat ietsje werkelijker overkomen dan voordien al het geval was bij dvd-opnames. Vandaar de extra dimensie.

Winged Words
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Funambule: ook een goeie
1 day 12 hrs