KudoZ home » English to Dutch » Medical: Cardiology

right marginal branch

Dutch translation: rechter marginale kransslagader, zijtak v.d. rechterkransslagader


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:right marginal branch
Dutch translation:rechter marginale kransslagader, zijtak v.d. rechterkransslagader
Entered by: Antoinette Verburg

11:51 Feb 21, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / coronary arteries
English term or phrase: right marginal branch
Dit is een aftakking van de rechterkransslagader. Hebben wij hier een speciale naam voor?
Antoinette Verburg
Netherlands
rechter marginale kransslagader
Explanation:
niet moeders mooiste, maar hier gebruikt in een dissertatie

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-21 15:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

ik vind beter: zijtak van de rechterkransslagader. Het begrip zijtak is een veelgebruikte.
Voorbeeld: Hartinfarct : Afsterven van een stuk hartspier als gevolg van een afsluiting van een kransslagader, of een zijtak hiervan.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-21 15:44:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.spreekuurthuis.nl/trefwoorden.html?action=&expand...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-21 15:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

latijn: rechter coronair arterie

http://members.home.nl/jvdmortel/Rechter coronair arterie af...
Selected response from:

Roos Kolkena
Grading comment
Roos, heel erg bedankt voor al je speurwerk. De rechter coronair arterie (RCA) is volgens mij de rechterkransslagader zélf (staat wat misleidend op die website), maar verder waren je verwijzingen zeer nuttig, ook voor andere termen in mijn tekst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3rechter marginale kransslagaderRoos Kolkena
1rechter coronaire aftakking ?
Wouter van Kampen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
rechter coronaire aftakking ?


Explanation:
misschien zou je rechter en aftakking in het Latijd kunnen zetten :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-02-21 14:48:33 GMT)
--------------------------------------------------

uhhh..... Latijn dus

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rechter marginale kransslagader


Explanation:
niet moeders mooiste, maar hier gebruikt in een dissertatie

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-21 15:43:02 GMT)
--------------------------------------------------

ik vind beter: zijtak van de rechterkransslagader. Het begrip zijtak is een veelgebruikte.
Voorbeeld: Hartinfarct : Afsterven van een stuk hartspier als gevolg van een afsluiting van een kransslagader, of een zijtak hiervan.


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-02-21 15:44:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.spreekuurthuis.nl/trefwoorden.html?action=&expand...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-02-21 15:51:19 GMT)
--------------------------------------------------

latijn: rechter coronair arterie

http://members.home.nl/jvdmortel/Rechter coronair arterie af...


    Reference: http://navier.rug.ac.be/public/biomed/research/koen/Koen%20M...
Roos Kolkena
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Roos, heel erg bedankt voor al je speurwerk. De rechter coronair arterie (RCA) is volgens mij de rechterkransslagader zélf (staat wat misleidend op die website), maar verder waren je verwijzingen zeer nuttig, ook voor andere termen in mijn tekst.