KudoZ home » English to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

lymphadenopathy

Dutch translation: lymfadenopathie of lymfeklierenziekte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lymphadenopathy
Dutch translation:lymfadenopathie of lymfeklierenziekte
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

17:55 Feb 18, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Pharmaceuticals / test-kit voor herpes-achtige infectie
English term or phrase: lymphadenopathy
It is a disease of variable severity, being characterised by a range of symptoms that can include lethargy, sore throat, lymphadenopathy, splenomegaly, hepatitis and jaundice.

De helft kon ik uit het hoofd, de rest stond in Van Dale, maar deze...
Leo te Braake | dutCHem
lymfadenopathie of lymfeklierenziekte
Explanation:
Op Eurodicautom vond ik bovenstaande vertaling. De definitie is als volgt: lymfeklierzwelling die kenmerkend is bij infecties van het immunitair systeem. Referentie : Prof. dr. W. Stevens, Immunologie, Omega's wetenschappelijke reeks, Gent, 1989, p 150; Prof. dr. J.B.Wilterdink, Medische virologie, Bohn, Scheltema & Holkema, Utrecht/Antwerpen, 1987, p 172.
Hopelijk kom je hier verder mee.

Selected response from:

Elma de Jong
Spain
Grading comment
Dit heb ik gebruikt. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1lymfadenopathie of lymfeklierenziekte
Elma de Jong
3afwijkijng van de lymfklieren
Mariette van Heteren


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lymfadenopathie of lymfeklierenziekte


Explanation:
Op Eurodicautom vond ik bovenstaande vertaling. De definitie is als volgt: lymfeklierzwelling die kenmerkend is bij infecties van het immunitair systeem. Referentie : Prof. dr. W. Stevens, Immunologie, Omega's wetenschappelijke reeks, Gent, 1989, p 150; Prof. dr. J.B.Wilterdink, Medische virologie, Bohn, Scheltema & Holkema, Utrecht/Antwerpen, 1987, p 172.
Hopelijk kom je hier verder mee.



Elma de Jong
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dit heb ik gebruikt. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: gewoon de officiele term laten staan. de schrijver heeft er niet voor gekozen de definitie te gebruiken.. het is niet aan de vertaler de uitleg te geven.
3 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afwijkijng van de lymfklieren


Explanation:
afwijkijng van de lymfklieren

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-02-18 18:08:46 GMT)
--------------------------------------------------

lymfkliervergroting, lymfadenopathie kan gewoon ook blijven staan!


    Reference: http://www.babylon.com/definition/lymphadenopathy/Dutch
Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8