KudoZ home » English to Dutch » Medical

drug screen

Dutch translation: screening op geneesmiddel


07:20 Nov 2, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: drug screen
Kent iemand een goeie Nederlandse vertaling van drug screen, dus een onderzoek naar bepaalde stoffen (medicijnen) in het bloed ?
Sandra
Dutch translation:screening op geneesmiddel
Explanation:
Ik vertaal regelmatig medisch en dit lijkt me goed. Verdovende middelen zijn vaak 'illicit drugs' of blijkt uit de context.

groet,
Evert-Jan
Selected response from:

Evert-Jan Puttman
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Evert-Jan.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2drugtest
Jan Acx
4screening op geneesmiddelEvert-Jan Puttman
4Test op verdovende middelenPieter_H


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Test op verdovende middelen


Explanation:
Hi Sandra!

Dit is een goede vertaling.

Meerdere hits op Google

Regards,

Pieter_H


    Reference: http://wegcode.be/divers/drugs.htm
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
drugtest


Explanation:
Met een dildo dopingcontrole omzeilen
... Een bewaker betrapte de 37-jarige Micah Sheehan op het saboteren van een drugtest.
Die moest de veroordeelde crimineel elke veertien dagen ondergaan. ...
www.angelfire.com/ab/ergo/dope35.html - 5k - Cached - Similar pages


    Reference: http://google.com
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jviaene: Exactly
1 hr

agree  Jacki
1 day 21 hrs

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
screening op geneesmiddel


Explanation:
Ik vertaal regelmatig medisch en dit lijkt me goed. Verdovende middelen zijn vaak 'illicit drugs' of blijkt uit de context.

groet,
Evert-Jan

Evert-Jan Puttman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Evert-Jan.