KudoZ home » English to Dutch » Medical

PPT-string

Dutch translation: polypropyleenfilament


01:57 Nov 17, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: PPT-string
Borstvergroting.
"I don't have implants. It's PPT-string. It's foam string."
Hoe vertaal ik hier string?
Ik dacht aan vezel maar dan krijg je ook schuimvezel, kan dat?
Sikkema
Dutch translation:polypropyleenfilament
Explanation:
Hallo,

Ik heb nog even verder gezocht en heb op
http://www.plastik-surgery.com/publicat1.htm
een borstvergrotingsmethode gevonden waarbij een "string implant" van polypropyleen wordt gebruikt.

Op http://mineco.fgov.be/organization_market/suspensions/susp_c...
vind ik:
Steriel net-implantaat, bestaande uit breiwerk van polypropyleen-mono- filamenten, met afgeronde hoeken, in vormen die passen binnen een vierkent waarvan de afmetingen niet meer dan 31 x 31 cm bedragen

Ik denk dat je die "string" met filament kunt vertalen.

Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde:
filament: draadvormige structuur.

HTH,
Carla



Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Van Dale omschrijft filament als een vezel. Ik heb er polypropyleenvezel van gemaakt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1polypropyleenfilament
Carla Zwanenberg
1serpentinespray?
Carla Zwanenberg


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
serpentinespray?


Explanation:
Heb je een serieuze tekst over borstvergroting of ben je een roman aan het vertalen? In het laatste geval zou "foam-string" wel eens "confetti in a can" zoals op
http://www.supercoolstuff.com/items/birthday/pg674.htm
kunnen zijn. In het Nederlands wordt dat serpentinespray (ook vaak geschreven als serpentine spray) of spuit-serpentines genoemd. Grote gok maar misschien past het in je context.



    Reference: http://www.feestartikelenhuisbrehm.nl/carnaval.htm
    Reference: http://www.moi.nl/vorstelijke/vorstelijke2.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

1 day 15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
polypropyleenfilament


Explanation:
Hallo,

Ik heb nog even verder gezocht en heb op
http://www.plastik-surgery.com/publicat1.htm
een borstvergrotingsmethode gevonden waarbij een "string implant" van polypropyleen wordt gebruikt.

Op http://mineco.fgov.be/organization_market/suspensions/susp_c...
vind ik:
Steriel net-implantaat, bestaande uit breiwerk van polypropyleen-mono- filamenten, met afgeronde hoeken, in vormen die passen binnen een vierkent waarvan de afmetingen niet meer dan 31 x 31 cm bedragen

Ik denk dat je die "string" met filament kunt vertalen.

Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde:
filament: draadvormige structuur.

HTH,
Carla






    Reference: http://mineco.fgov.be/organization_market/suspensions/susp_c...
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Van Dale omschrijft filament als een vezel. Ik heb er polypropyleenvezel van gemaakt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: al heel wat beter dan je serpentinespray ;-)
1 day 3 hrs
  -> mwah, ik zag het al voor me, zo'n grietje dat haar bh met serpentinespray opvulde ;-)