KudoZ home » English to Dutch » Medical

mumps

Dutch translation: de bof


10:26 Dec 9, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical / mumps.measles,rubella
English term or phrase: mumps
medical condition
nicole
Dutch translation:de bof
Explanation:
Van Dale: 'besmettelijke ziekte (parotitis epidemica) bij jongeren, waarbij men een opgezet gezicht krijgt door ontsteking van de oorspeekselklier en zwelling der lymfevaten: de bof hebben, krijgen'
Selected response from:

Lara Visser
Grading comment
Dank je wel,Lara!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10de bofLara Visser
5de bofMarleen2


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
de bof


Explanation:
Van Dale: 'besmettelijke ziekte (parotitis epidemica) bij jongeren, waarbij men een opgezet gezicht krijgt door ontsteking van de oorspeekselklier en zwelling der lymfevaten: de bof hebben, krijgen'


    Van Dale Engels-Nederlands
Lara Visser
Grading comment
Dank je wel,Lara!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
3 mins

agree  Carla Zwanenberg
24 mins

agree  Thijs van Dorssen
40 mins

agree  Joeri Van Liefferinge
59 mins

agree  xxxHMN.Berlin
1 hr

agree  Sven Petersson
1 hr

agree  Pieter_H
2 hrs

agree  jviaene
5 hrs

agree  xxxHenri
1 day 5 hrs

agree  xxxblomguib: vlaams: dikoor
2 days 6 hrs

2 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
de bof


Explanation:
In combinatie met de andere ziektes die genoemd worden, kan het alleen 'de bof' zijn

Marleen2