KudoZ home » English to Dutch » Medical

Early grief experiences

Dutch translation: Onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Early grief experiences
Dutch translation:Onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:43 Jan 4, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Early grief experiences
Investigation into the effects of pre-birth experiences: do traumas suffered by the mother affect the unborn child?
Boudewijn Duijn
onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte:
Explanation:
lijdt het ongeboren kind onder (de) trauma's van de moeder?
of:
'hebben trauma's opgelopen door de moeder invloed op het ongeboren kind'?


HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte:
Evert DELOOF-SYS
5Verdriet tijdens de zwangerschap
Joeri Van Liefferinge
4prenataal leed / prenatale trauma'sSerge L
4onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte:


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte:


Explanation:
lijdt het ongeboren kind onder (de) trauma's van de moeder?
of:
'hebben trauma's opgelopen door de moeder invloed op het ongeboren kind'?


HTH


Native speaker of:

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
onderzoek naar de effecten van ervaringen van vóór de geboorte:


Explanation:
lijdt het ongeboren kind onder (de) trauma's van de moeder?
of:
'hebben trauma's opgelopen door de moeder invloed op het ongeboren kind'?


HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
1 day 13 hrs

agree  Marijke Mayer
8 days
The asker has declined this answer
Comment: Graded automatically based on peer agreement.

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Verdriet tijdens de zwangerschap


Explanation:
Onderzoek naar de effecten van prenatale ervaringen: wordt het ongeboren kind beïnvloed door trauma's van de moeder?

Als het de bedoeling was enkel 'early grief experiences' te vertalen, dan zou ik er een heel vrije vertaling van maken. "Vroegtijdige ervaring van verdriet" bekt niet echt...


    none needed
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prenataal leed / prenatale trauma's


Explanation:
een voorbeeld:
"Hans Andreus, De sonnetten van de kleine waanzin, 1957, poëzie, genezing van een psychische ziekte, schuld als gevolg van een prenataal trauma, tweelingmotief, zoeken naar eigen identiteit"

Succes,

Serge L.


    Reference: http://home.planet.nl/~broek254/huidig/literatuur/demeestfav...
Serge L
PRO pts in pair: 392