KudoZ home » English to Dutch » Medical

angiotension converting enzyme inhibitors/receptor blockers

Dutch translation: ACE-inhibitoren/receptorblokkers


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:angiotension converting enzyme inhibitors/receptor blockers
Dutch translation:ACE-inhibitoren/receptorblokkers

14:35 Jan 29, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: angiotension converting enzyme inhibitors/receptor blockers
questionnaire
Sonia Bloch
ACE-inhibitoren - receptorblokkers
Explanation:
vb.:

"Naast klassieke maatregelen als vermagering, beperking van zout en alcohol-inname en regelmatige lichaamsbeweging, bekleden de antihypertensieve klasse van de ACE-inhibitoren hier een belangrijke plaats (...)
Of de nieuwe klasse van angitensine-2 receptorblokkers een zelfde gunstig profiel hebben als ACE-inhibitoren, wordt op dit moment in studies onderzocht."


Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Thank you so much for your time. I was given this questionnaire and assured there were was no medical terminology involved, so I am most grateful for your helpful response!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ACE-remmer/receptorblokkerende stofChris Van der Auwera
5ACE-inhibitoren
ShirleyV
4ACE-inhibitoren - receptorblokkersSerge L


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ACE-remmer/receptorblokkerende stof


Explanation:
ACE-remmer = bloeddrukverlagende stof waarvan de werking berust op remming van het angiotensine-converting enzyme (zie Pinkhof en ook Coëlho)
receptorblokkerende stoffen = substanties die zich aan receptoren hechten en daardoor de binding van noradrenaline eraan beletten, aldus de impulsoverdracht verhinderend (zie Pinkhof)

Chris Van der Auwera
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby: Klopt, zie ook www.solvay.com/news/press/pr1999/n2990505.htm
2 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ACE-inhibitoren


Explanation:
Heb jààrenlang (naast mijn eigen vertaalwerk) tikwerk gedaan voor een gespecialiseerd medisch vertaalbureau. De vertalingen werden gedaan door een dokter zelf (die dit blijkbaar als nevenactiviteit deed) en betroffen voornamelijk resultaten van cardiologische studies en medische bijsluiters.

ACE-inhibitoren is de correcte vertaling voor deze term.

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 31

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ACE-inhibitoren - receptorblokkers


Explanation:
vb.:

"Naast klassieke maatregelen als vermagering, beperking van zout en alcohol-inname en regelmatige lichaamsbeweging, bekleden de antihypertensieve klasse van de ACE-inhibitoren hier een belangrijke plaats (...)
Of de nieuwe klasse van angitensine-2 receptorblokkers een zelfde gunstig profiel hebben als ACE-inhibitoren, wordt op dit moment in studies onderzocht."


Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.nbvn.be/nierziek/R9nierdiabetyes41.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Thank you so much for your time. I was given this questionnaire and assured there were was no medical terminology involved, so I am most grateful for your helpful response!