KudoZ home » English to Dutch » Medical

Protected blade

Dutch translation: microchirurgische mesjes


15:16 Mar 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Protected blade
Een operatiemesje dat je kunt instellen op bepaalde dikte- zit daar een beschermkapje oid overheen of bestaat de bescherming uit de instelbaarheid?
Titia Meesters
Dutch translation:microchirurgische mesjes
Explanation:
hallo,

Ik heb eens links en rechts op het net rondgekeken en ik vind nergens chirurgische mesjes met beschermkapjes. Wel bestaat er een grote varieteit in instelbare mesjes waardoor je niet dieper kunt snijden dan het mesje toelaat zodat onderliggende weefsels (zenuwen, bloedvaten...) niet kunnen geraakt worden.

Ik hoop dat dit helpt

hieronder vb van zo een site
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
Bedankt! Het klopt wel wat je zegt, maar omdat dit mesje tijdens een oogoperatie gebruikt wordt lijkt het me toch een iets te algemene term, die slaat op elk mesje dat daar gebruikt wordt. Ik heb er daarom toch "instelbaar mesje" van gemaakt...Titia
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4beschermd bladNicolo
3microchirurgische mesjes
AAAmedical


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschermd blad


Explanation:
indien men spreekt over messen kan men blad ook gebruiken

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13
Grading comment
Bedankt, maar het ging me om beschermd of instelbaar
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt, maar het ging me om beschermd of instelbaar

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
microchirurgische mesjes


Explanation:
hallo,

Ik heb eens links en rechts op het net rondgekeken en ik vind nergens chirurgische mesjes met beschermkapjes. Wel bestaat er een grote varieteit in instelbare mesjes waardoor je niet dieper kunt snijden dan het mesje toelaat zodat onderliggende weefsels (zenuwen, bloedvaten...) niet kunnen geraakt worden.

Ik hoop dat dit helpt

hieronder vb van zo een site


    Reference: http://www.tecfen.com/medical/ophthal/blades/msblades.html
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt! Het klopt wel wat je zegt, maar omdat dit mesje tijdens een oogoperatie gebruikt wordt lijkt het me toch een iets te algemene term, die slaat op elk mesje dat daar gebruikt wordt. Ik heb er daarom toch "instelbaar mesje" van gemaakt...Titia