KudoZ home » English to Dutch » Medical

capsular bag

Dutch translation: kapselzak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:capsular bag
Dutch translation:kapselzak
Entered by: Shayna Barby

14:40 Mar 15, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical / eye surgery
English term or phrase: capsular bag
Intraocular Lenses (IOLs).

Extracapsular lens extraction can be performed either manually or by phacoemulsification. Centerflex™ IOLs must be implanted into the capsular bag.
Shayna Barby
kapselzak
Explanation:


Voorbeeld:

... van de troebele lens en het implanteren van een kunstlens. Hiervoor is een ... een opvouwbare
kunstlens in de lege kapselzak geplaatst. Veelal is hechten van het ...

www.oogheelkunderijswijk.nl/operaties.htm

en

"Er bestaan verschillende heelkundige technieken voor de behandeling van cataract. De phaco-emulsificatie met kleine incisie, (waarbij het achterste lenskapsel op zijn plaats blijft en een nieuwe lens in de kapselzak wordt geplaatst) is de meest moderne methode."

http://www.goes.be/nederlands/uitlegca.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 18:22:59 (GMT)
--------------------------------------------------

... secundair cataract. Bij de cataractoperatie wordt de kunstlens in de eigen kapselzak
geplaatst, nadat de vertroebelde lensinhoud is verwijderd. Op deze manier ...

spaarne.ziekenhuis.nl/ziektebeeld/oogheelkunde/190359.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kapselzak
Evert DELOOF-SYS
4lenskapsel
AAAmedical


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kapselzak


Explanation:


Voorbeeld:

... van de troebele lens en het implanteren van een kunstlens. Hiervoor is een ... een opvouwbare
kunstlens in de lege kapselzak geplaatst. Veelal is hechten van het ...

www.oogheelkunderijswijk.nl/operaties.htm

en

"Er bestaan verschillende heelkundige technieken voor de behandeling van cataract. De phaco-emulsificatie met kleine incisie, (waarbij het achterste lenskapsel op zijn plaats blijft en een nieuwe lens in de kapselzak wordt geplaatst) is de meest moderne methode."

http://www.goes.be/nederlands/uitlegca.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-15 18:22:59 (GMT)
--------------------------------------------------

... secundair cataract. Bij de cataractoperatie wordt de kunstlens in de eigen kapselzak
geplaatst, nadat de vertroebelde lensinhoud is verwijderd. Op deze manier ...

spaarne.ziekenhuis.nl/ziektebeeld/oogheelkunde/190359.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys
1 hr

agree  joeky janusch
21 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lenskapsel


Explanation:
capsula lentis, kapsel van de ooglens


    Pinkhof geneeskundig woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139