KudoZ home » English to Dutch » Medical

vitreous herniation

Dutch translation: hernia van het corpus vitreum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:vitreous herniation
Dutch translation:hernia van het corpus vitreum
Entered by: AAAmedical

14:46 Mar 15, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical / eye surgery
English term or phrase: vitreous herniation
Relating to eye surgery.
Shayna Barby
hernia van het corpus vitreum
Explanation:
corpus vitreum: glaslichaam = de geleiachtige massa waarmee de oogbol gevuld is.

hernia: breuk, uitstulping
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hernia van het corpus vitreum
AAAmedical
4breuk in het glasachtig lichaam
joeky janusch
4herniatie van het corpus vitreum
Evert DELOOF-SYS
4glasachtige uitstulpingKarel Theys


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
glasachtige uitstulping


Explanation:
een combinatie van beide woorden heb ik niet gevonden, maar volgens het Woordenboek der Geneeskunde N-E/E-N van Dr. Kerkhof is
vitreous = glasachtig
en
hernia(tion) = uitstulping

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hernia van het corpus vitreum


Explanation:
corpus vitreum: glaslichaam = de geleiachtige massa waarmee de oogbol gevuld is.

hernia: breuk, uitstulping


    Pinkhof geneeskundig woordenboek
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
herniatie van het corpus vitreum


Explanation:
herniation = herniatie (vorming van hernia)
corpus vitreum of glasachtig lichaam

Vb.:
Bij progressie van de herniatie
kan later door compressie van de n. oculomotorius (hoewel dit meestal ...

2ejaararts.medica.be/examenforum/topic.cgi?forum=9&topic=10

... in de lage rug (Marras et al., 1995) en van het risico op acute herniatie van de
tussenwervelschijf (Kelsey et al., 1984) indien tilbewegingen tijdens het werk ...

www.desc.med.vu.nl/Publications/Thesis/Kingma/Kingma_samenv...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
breuk in het glasachtig lichaam


Explanation:
eventueel breuk van het glasachtig lichaam

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230