KudoZ home » English to Dutch » Medical

expulsive haemorhage

Dutch translation: expulsieve/uitdrijvende bloeding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:expulsive haemorhage
Dutch translation:expulsieve/uitdrijvende bloeding
Entered by: Karel Theys

14:48 Mar 15, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical / eye surgery
English term or phrase: expulsive haemorhage
Relating to eye surgery.
Shayna Barby
expulsieve/uitdrijvende bloeding
Explanation:
Standaard Geneeskundig Woordenboek F-N (Leflot):
expulsif = expulsief, uitdrijvend
haemorhage is uiteraard bloeding

Vertaaltip: de medische wereld gebruikt graag woorden van Latijnse of Groekse oorsprong, ook in het Nederlands.
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4naar buiten stromende bloeding
joeky janusch
4expulsieve/uitdrijvende bloedingKarel Theys
4zichtbare bloedingEvert-Jan Puttman
2duidelijk zichtbare bloeding
AAAmedical


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zichtbare bloeding


Explanation:
expulsie is stadium 'zichbare lozing'

Evert-Jan Puttman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
expulsieve/uitdrijvende bloeding


Explanation:
Standaard Geneeskundig Woordenboek F-N (Leflot):
expulsif = expulsief, uitdrijvend
haemorhage is uiteraard bloeding

Vertaaltip: de medische wereld gebruikt graag woorden van Latijnse of Groekse oorsprong, ook in het Nederlands.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207
Grading comment
bedankt

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
duidelijk zichtbare bloeding


Explanation:
een gok

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naar buiten stromende bloeding


Explanation:
misschien een andere mogelijkheid

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230