KudoZ home » English to Dutch » Medical

PILOT-BOUGIE

Dutch translation: pilot-bougie (een geleidingsbuis voor allerhande sondes)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PILOT-BOUGIE
Dutch translation:pilot-bougie (een geleidingsbuis voor allerhande sondes)
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

10:07 May 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: PILOT-BOUGIE
In de slokdarm.
ENDO-OESOPHAGEAL TUBE AND PILOT-BOUGIE
Pilot in de zin van 'geleiden'.
Shayna Barby
pilot-bougie
Explanation:
Het is een vakterm die je best niet vertaalt. In de praktijk wordt er wel eens gesproken over een pilootbougie maar ik zou me toch maar aan pilot-bougie houden.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3geleidingsbougie
Henk Peelen
4pilot-bougie
Bart B. Van Bockstaele


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
geleidingsbougie


Explanation:
of:
begeleidingsbougie
hulpbougie
geleidingsdilatator
begeleidingsdilatator
hulpdilatator

Bougie (Engles of Nederlands zelfde woord): flexibel instrument om in een lichaamskanaal in te brengen voor onderzoek of behandeling

ook "zetpil", maar niet hier lijkt me

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serge L: klinkt acceptabel, inderdaad
9 mins

agree  Egmont
12 mins

agree  joeky janusch
1 hr

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pilot-bougie


Explanation:
Het is een vakterm die je best niet vertaalt. In de praktijk wordt er wel eens gesproken over een pilootbougie maar ik zou me toch maar aan pilot-bougie houden.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt!