KudoZ home » English to Dutch » Medical

pyloroplasty

Dutch translation: pyloroplastiek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pyloroplasty
Dutch translation:pyloroplastiek
Entered by: Jos Essers

10:09 May 14, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: pyloroplasty
A pyloroplasty completes the operation as it helps to reduce any gastro-oesophageal reflux.
Shayna Barby
pyloroplastiek
Explanation:
vb.:

"Alendronaat kan plaatselijke irritatie aan de mucosa van het bovenste deel van het maag-darmkanaal veroorzaken. Omdat er een kans is dat de onderliggende ziekte wordt verergerd, moet voorzichtigheid worden betracht als alendronaat wordt gegeven aan patiënten met een actieve aandoening van het bovenste deel van het maag-darmkanaal, zoals dysfagie, aandoening van de oesofagus, gastritis, duodenitis, ulcera of met een recente voorgeschiedenis (in het afgelopen jaar) van gastro-intestinaal lijden zoals ulcus pepticum, of actieve gastro-intestinale bloeding, of chirurgie aan het bovenste deel van het spijsverteringskanaal anders dan pyloroplastiek (zie 4.3 Contra-indicaties)."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pyloroplastiekSerge L
4 +1verwijding van de maaguitgang
joeky janusch


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pyloroplastiek


Explanation:
vb.:

"Alendronaat kan plaatselijke irritatie aan de mucosa van het bovenste deel van het maag-darmkanaal veroorzaken. Omdat er een kans is dat de onderliggende ziekte wordt verergerd, moet voorzichtigheid worden betracht als alendronaat wordt gegeven aan patiënten met een actieve aandoening van het bovenste deel van het maag-darmkanaal, zoals dysfagie, aandoening van de oesofagus, gastritis, duodenitis, ulcera of met een recente voorgeschiedenis (in het afgelopen jaar) van gastro-intestinaal lijden zoals ulcus pepticum, of actieve gastro-intestinale bloeding, of chirurgie aan het bovenste deel van het spijsverteringskanaal anders dan pyloroplastiek (zie 4.3 Contra-indicaties)."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.msd.nl/cs4_2_12_kenmerken_70mg.htm
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
28 mins
  -> Bedankt Alberto!

agree  Bart B. Van Bockstaele
5 days
  -> Bedankt Bart!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verwijding van de maaguitgang


Explanation:
Vertaling voor de medische leek

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele
5 days