KudoZ home » English to Dutch » Medical

in-line clamps

Dutch translation: leidingklemmen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in-line clamps
Dutch translation:leidingklemmen
Entered by: Henk Peelen

22:19 Jan 2, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: in-line clamps
HEMODIALYSIS TREATMENT

[...]
If a leak is found, the catheter should be clamped immediately and remedial action must be taken prior to continuation of the
dialysis treatment.
Caution: Only clamp catheter with in-line clamps provided.
Hans Hereijgers
leidingklemmen
Explanation:
volgens mij heeft (in-)line als enige functie dat het vertelt dat een het betrekking heeft op de leiding/slang (zie bijvoorbeeld onderstaand internetadres), en vertelt het niets over het soort klem

bijvoorbeeld:
in-line quick koppeling = snelkoppeling (beregeningsinstallatie)
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6leidingklemmen
Henk Peelen
4(rol)klemmenSerge L


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(rol)klemmen


Explanation:
wellicht kun je het daarmee doen...

uit een brochure van de KUL:
"Verlengleiding quantum X
Katheterverlengstuk X
Plastic klemmen (blauw + wit) X"

Een alternatief zou "rolklem" kunnen zijn.
"Inloopsnelheid I.V. medicatie via rolklem"

Succes,

Serge L.




    Reference: http://www.uzleuven.be/UZRoot/files/webeditor/afvalbrochure_...
    Reference: http://members.lycos.nl/VerstraeteBob/index-2.html#_Toc45494...
Serge L
PRO pts in pair: 392

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
leidingklemmen


Explanation:
volgens mij heeft (in-)line als enige functie dat het vertelt dat een het betrekking heeft op de leiding/slang (zie bijvoorbeeld onderstaand internetadres), en vertelt het niets over het soort klem

bijvoorbeeld:
in-line quick koppeling = snelkoppeling (beregeningsinstallatie)


    Reference: http://www.gasindustries.com/articles/giapr01d.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartelijk bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels: "de aan de leiding voorziene klemmen". De zin betekent: denk er niet aan uw Kocher-klem uit uw jaszak te halen en het daarmee te doen, omdat de leiding in dat geval zou kunnen beschadigd geraken (met overeenkomstig bloedverlies tot gevolg).
36 mins

agree  Satie
2 hrs

agree  Titia Meesters
3 hrs

agree  Saskia Steur
4 hrs

agree  Leo te Braake | dutCHem
12 hrs

agree  maggiebaglady
16 hrs