KudoZ home » English to Dutch » Medical

hypochondriacs

Dutch translation: hypochonders


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hypochondriacs
Dutch translation:hypochonders
Entered by: Benny Raemaekers

09:46 Jan 3, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical
English term or phrase: hypochondriacs
in de verpleegkunde
hypochonders
Explanation:
soort ingebeelde zieken

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 09:52:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Definition: iemand die lijdt aan ziekelijke angst voor de gezondheid
Selected response from:

Benny Raemaekers
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +13hypochondersBenny Raemaekers
4 +2hypochonders, hypochondristen, zwartkijkers
Henk Peelen
4 +1waanziekeSerge L


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +13
hypochonders


Explanation:
soort ingebeelde zieken

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-03 09:52:49 (GMT)
--------------------------------------------------

Definition: iemand die lijdt aan ziekelijke angst voor de gezondheid

Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Havona: Indeed, someone who imagines he has all kinds of diseases and sometimes can actually make himself sick!
7 mins

agree  xxxNicolette Ri
8 mins

agree  Antoinette Verburg: maar in de definitie zou ik i.p.v. 'angst voor de gezondheid' eerder spreken van 'angst voor ziekte(n)'. Zie bijv. http://www.ipzo.com/NL/hypochondrie/hypochondrie.html, en http://www.singel54.nl/therapie/_private/hypochondrie.html
28 mins

agree  Elisabeth Ghysels
36 mins

agree  Satie
41 mins

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Pieter_H
1 hr

agree  xxxblomguib
6 hrs

agree  Peter Luyckx
7 hrs

agree  maggiebaglady
12 hrs

agree  AllisonK
2 days1 hr

agree  xxxGeoZoo
2 days10 hrs

agree  Hans Vandecappelle
3 days1 hr

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
waanzieke


Explanation:
voor de puristen :o)

"In de waanwereld van de waanzieke is de waan zelf zowel afweer als compensatie."

Serge L.


    Reference: http://www.platformslavernij.nl/nlweb/conferenties/21maart20...
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Luyckx
7 hrs
  -> Bedankt Peter!

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hypochonders, hypochondristen, zwartkijkers


Explanation:
Mensen die alles als onmogelijk beschouwen en het meest negatieve scenario autoamtisch en zonder enige reden als het meest waarschijnlijke scenario beschouwen. Betreft vaak eigen gezondheid en eigen lichaam, maar in principe alle aspecten van het leven an allerlei situaties, ongeacht of deze zich in werkelijkheid voordoen of niet.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
4 hrs

agree  Peter Leistra
3 days23 hrs