International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Medical

exfoliation

Dutch translation: het scrubben, de peeling


19:47 Mar 24, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Medical / huid
English term or phrase: exfoliation
dermatologie
matthew hewitt
Dutch translation:het scrubben, de peeling
Explanation:
enz.
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3het scrubben, de peelingxxxNicolette Ri
5 +2exfoliatie, afschilfering, vervelling
AAAmedical
4 +3schilferen
Henk Peelen
5 -1AfschilveringSIOE DARTANA


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
het scrubben, de peeling


Explanation:
enz.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Toda-v.Galen: is al meerdere keren gevraagd.
3 mins

agree  Will Matter
1 hr

neutral  SIOE DARTANA: afschilfering
2 hrs

agree  Saskia Steur
8 days

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
schilferen


Explanation:
wanneer het proces spontaan/natuurlijk is

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-24 20:36:19 (GMT)
--------------------------------------------------

\"(af)bladderen\" wordt ook wel eens gebruikt

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
7 mins

agree  Will Matter
1 hr

agree  Saskia Steur
8 days

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
exfoliatie, afschilfering, vervelling


Explanation:
zijn andere mogelijkheden

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 06:57:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Zo blijven we het een schande vinden dat Gaia de beelden van haar montage van de veemarkt onaangepast blijft vertonen op TV, ook nu tijdens de inleiding van het programma. Zo worden nog altijd beelden van runderen die stokslagen krijgen, omdat ze niet op een vrachtwagen willen, onmiddellijk gevolgd met het beeld van het rund met een loskomende huid (vervelling huid ten gevolge van een zonneslag en niet van stokslagen ) en dat rund met een bebloede kop (afgebroken hoorn wat onmogelijk ten gevolgen van een stokslag kan zijn).

Doordat de cellen in de basale laag zich voortdurend delen en deze uiteindelijk aan de bovenkant afschilferen, vernieuwt de opperhuid zich ongeveer één keer per maand. Het vermogen tot aanmaak van nieuwe cellen in de basale laag, maakt dat de huid bij een verwonding vrij snel dichtgroeit. De delingsactiviteit van de basale laag wordt door verschillende factoren bepaald. Bij jonge mensen verloopt de celdeling sneller dan bij ouderen. De afschilfering aan het oppervlak is, behalve op het behaarde hoofd bij roos en bij bepaalde huidziekten (zoals psoriasis), gewoonlijk niet zichtbaar.

http://www.huidarts.com/hddocs/huid.html


    Pinkhof
AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: natuurlijk, het hangt van de context af
15 mins
  -> dank je Nicolette

agree  Will Matter
1 hr
  -> dank je

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Afschilvering


Explanation:
peeling en scrubbing zijn geen nederlandse woorden

SIOE DARTANA
Canada
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Massimo Lencioni: afschilvering ook niet
8 mins