KudoZ home » English to Dutch » Medical

assayed control plasma

Dutch translation: geëvalueerd controleplasma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:assayed control plasma
Dutch translation:geëvalueerd controleplasma
Entered by: Simone Michels

12:23 May 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical / In-Vitro Diagnostics
English term or phrase: assayed control plasma
The testproduct is for use as an assayed control plasma.
Simone Michels
Belgium
geëvalueerd controleplasma
Explanation:
Ik zou het inderdaad hierop houden. In de eerste plaats zou ik opteren voor getest controleplasma maar in de zin zit je ook reeds met testproduct dus dat wordt moeilijk leesbaar.
Selected response from:

AAAmedical
Belgium
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4geëvalueerd controleplasma
AAAmedical
4een getoetst controle plasmaAnja Mielonen
4getest/getoetst controleplasma
Jacqueline van der Spek
2bewezen regelplasma
Henk Peelen
2(reeds) getest controleplasma
Titia Meesters
2test-, onderzoeks-
Chris Hopley


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
test-, onderzoeks-


Explanation:
From Eurodic:
Subject Medicine (ME)

(1)
TERM assay dilution
Reference OJEC C 300/90
(1)
TERM testverdunning
Reference PBEG C 300/1990

Subject Chemical Industry - Chemical Engineering (IC) Standardisation - Metrology (NO)
Definition the analysis and calibration of substances by chemical means

Reference CLASON 70
(1)
TERM chemical assay
Reference CLASON 70
(1)
TERM chemisch onderzoek
Reference CLASON 70




    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
getest/getoetst controleplasma


Explanation:
HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een getoetst controle plasma


Explanation:
gekeurd zou ook gaan, maar dat woord wordt meer gebruikt in het kader van de vlees- en metaalindustrie. toetsen is een meer wetenschappelijke uitdrukking.
prettige dag verder, anja

Anja Mielonen
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(reeds) getest controleplasma


Explanation:
Het plasma wordt geleverd als ijking/ controle voor een of meer tests. De leverancier heeft de waarden van het controleplasma in deze tests al bepaald. Niet getoetst: je toetst of een bepaalde hypothese waar is of niet, dat is hier niet van toepassing.


    eigen onderzoekservaring
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 338

21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bewezen regelplasma


Explanation:
ik heb er wat moeite mee om "control" te vertalen met "controle-". Aan de andere kant vraag ik me sterk af of het plasma wel een regelfunctie kan hebben.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geëvalueerd controleplasma


Explanation:
Ik zou het inderdaad hierop houden. In de eerste plaats zou ik opteren voor getest controleplasma maar in de zin zit je ook reeds met testproduct dus dat wordt moeilijk leesbaar.

AAAmedical
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 139