KudoZ home » English to Dutch » Medical

etch

Dutch translation: etsvloeistof


21:44 Nov 11, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: etch
Apply etch followed by dentin bonding agent or use self
etch dentin bonding agent and restore.

Nog een medisch vraagje...lastige tekst. Heb me er een beetje op verkeken. Bedankt voor je hulp.

Bram
Bram Poldervaart
Dutch translation:etsvloeistof
Explanation:
De goede uitleg van Kate lezend, krijg ik het vermoeden dat etsvloeistof logischer zou zijn. Een etsstof lijkt te verwijzen naar een poeder. Maar ik heb geen enkele competentie in dit vakgebied.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Lastig om een keuze te maken tussen jullie beiden. Maar ik heb uiteindelijk toch voor etsvloeistof gekozen.
Allebei bedankt voor de suggesties,

Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9etsstof
Kate Hudson
1etsvloeistof
Gerard de Noord


  

Answers


13 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
etsvloeistof


Explanation:
De goede uitleg van Kate lezend, krijg ik het vermoeden dat etsvloeistof logischer zou zijn. Een etsstof lijkt te verwijzen naar een poeder. Maar ik heb geen enkele competentie in dit vakgebied.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 631
Grading comment
Lastig om een keuze te maken tussen jullie beiden. Maar ik heb uiteindelijk toch voor etsvloeistof gekozen.
Allebei bedankt voor de suggesties,

Bram

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
etsstof


Explanation:
This is fluid that is used to etch the surface of the tooth.

De vullingen zijn van kunststof die door middel van een etsstof op het tandbeen aangebracht wordt. Met behulp van UV licht worden ze hardgemaakt. Het duurt enkele weken voordat het kunststof en de etslaag zijn uitgekristalliseerd. In die tijd is het mogelijk dat er gevoeligheid optreedt met koude en warmte.Vullingen kunnen niet flexibel zijn, anders was het niet mogelijk er mee te eten. Als dit probleem nog langere tijd blijft bestaan, adviseer ik je opnieuw contact op te nemen met je tandarts.

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs 33 mins (2003-11-12 19:18:09 GMT)
--------------------------------------------------

Naar aanleiding van Gerard dit kan vloeiestof of gel zijn.

Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
13 mins

agree  Miriam Linschoten, PhD
37 mins

agree  Chris Hopley: .
1 hr

agree  avantix
2 hrs

agree  Huijer
9 hrs

agree  Titia Meesters
9 hrs

agree  moya
9 hrs

agree  Peter Leistra
11 hrs

agree  vixen
14 hrs