KudoZ home » English to Dutch » Medical

myristoylation

Dutch translation: myristoylatie of myristoylering


08:37 Dec 12, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Medical
English term or phrase: myristoylation
used in text on study on mice
Marciam
Dutch translation:myristoylatie of myristoylering
Explanation:
zoals bei het vorige antwoord alleen een gegrond vermoeden, geen bewijs.
In Elk geval geldt opnieuw, dat een .....ase niet de juiste vertaling kan zijn. Daarentegen is het behoorlijk waarschijnlijk, dat de myristoyl transferase voor de myristoylering verantwoordelijk is.
Een denkbaar alternatief voor myristoylering zou trouwens myristoylesterforming of myristoylverestering kunnen zijn (dat is vermoedelijk, wat er scheikundig gebeurt), maar ook daarvoor vindt ik geen bewijs.
Selected response from:

Elisabeth Ghysels
Grading comment
vriendelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1myristoylatie of myristoylering
Elisabeth Ghysels
4myristoleatie
Kate Hudson
2myristinezuur transferase
Jacqueline van der Spek


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
myristoleatie


Explanation:
Cetyl Myristoleate
From the Family of the Discoverer
Diehl quality, low prices from EHP
www.cetylmyristoleate.com
Interest:

"Myristin " - Cetyl myristoleate
Myristin (cetylmyristoleate) dietary supplement is a naturally occurring protective dietary factor which has been shown to promote resistance to swelling


    Reference: http://www.cetylmyristoleate.com/page4.html
Kate Hudson
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 588

46 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
myristinezuur transferase


Explanation:
Ik weet het niet zeker, hoor!

HTH,
Jacqueline


    Reference: http://www.books.md/M/dic/myristoylation.php
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
myristoylatie of myristoylering


Explanation:
zoals bei het vorige antwoord alleen een gegrond vermoeden, geen bewijs.
In Elk geval geldt opnieuw, dat een .....ase niet de juiste vertaling kan zijn. Daarentegen is het behoorlijk waarschijnlijk, dat de myristoyl transferase voor de myristoylering verantwoordelijk is.
Een denkbaar alternatief voor myristoylering zou trouwens myristoylesterforming of myristoylverestering kunnen zijn (dat is vermoedelijk, wat er scheikundig gebeurt), maar ook daarvoor vindt ik geen bewijs.

Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 149
Grading comment
vriendelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen: myristoylatie - je hebt gelijk in je opmerking dat het geen -ase kan zijn (is een totaal ander proces). Dit geldt dus ook voor ''arginylation' - moet 'arginylatie' zijn. Mijn excuses aan Marciam - ik heb 2 processen door elkaar gegooid. Domdomdom!
1 hr