KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

Aerodigestive Tract Cancer

Dutch translation: kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal


07:01 Sep 6, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Cancer treatment research study
English term or phrase: Aerodigestive Tract Cancer
Can anyone help me translate this complete study title?

"Phase 2 Study of Temozolomide in Subjects with Advanced Aerodigestive Tract Cancer Selected for Methylation of O6 Methyl-Guanine-DNA Methyltransferase(MGMT) Promoter"
Pleun Van Weeghel
France
Dutch translation:kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal
Explanation:
"Phase 2 Study of Temozolomide in Subjects with Advanced Aerodigestive Tract Cancer Selected for Methylation of O6 Methyl-Guanine-DNA Methyltransferase(MGMT) Promoter"

"Een tweede fase studie naar Temozolomide bij patiënten met kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal in een gevorderd stadium geselecteerd voor methylatie van O6 Methyl-Guanine-DNA Methyltransferase(MGMT) Promoter"

Wat ik eerder noteerde, was vooral gericht op de hoeveelheid onvertaalbare medische termen m.b.t. chemische stoffen en dergelijke, maar dit zou een mijns inziens een prima titel voor het artikel zijn. Overigens zijn naar het Nederlands vertaalde termen goed terug te vinden op de site van KWF Kankerbestrijding, zie onder.
Selected response from:

Joost Elshoff
Grading comment
Joost, jouw antwoord was voor mij uiteindelijk het nuttigst, vandaar dat ik de punten aan jou toeken; nogmaals bedankt, maar ook dank aan Katrien!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kanker van de luchtwegen en het spijsverteringskanaal
Katrien De Clercq
5kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal
Joost Elshoff
4kanker bij ademhalings- en spijsverteringsorganen
Mariette van Heteren


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aerodigestive tract cancer
kanker bij ademhalings- en spijsverteringsorganen


Explanation:
kanker bij ademhalings- en spijsverteringsorganen


    Reference: http://www.acmed.org/dutch/bulletin/ww_nl_db_cannabis_artike...
Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
aerodigestive tract cancer
kanker van de luchtwegen en het spijsverteringskanaal


Explanation:
http://www.vita-send.nl/lycop.htm

http://www.tegenkanker.be/rubriek.asp?rubid=261

Katrien De Clercq
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 39
Notes to answerer
Asker:

Asker: Hartelijk bedankt nogmaals voor je bijdrage. Ik heb extra feedback van Joost gekregen en gekozen voor een combinatie van jullie beide antwoorden: "Een tweede fase studie van temozolomide bij personen met een vergevorderd stadium van kanker van de luchtwegen en het spijsverteringskanaal die zijn geselecteerd voor methylatie van de O6-methylguanine-DNA methyltransferase (MGMT) Promotor" Aan wie ik nu de kudoz-punten moet geven weet ik niet. Kan ik ook beiden punten geven?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Titia Meesters
35 mins
  -> Bedankt !

agree  Antoinette Verburg: '... en het bovenste deel van het spijsverteringskanaal' (zie http://www.jamesline.com/cancertypes/glossary/index.cfm?acti...
48 mins
  -> Bedankt !

agree  Mirjam Bonne-Nollen: ook met Antoinette
1 hr
  -> Bedankt !

agree  Joost Elshoff: juist, en de rest van de titel spreekt voor zich
5 hrs
  -> Bedankt !

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
aerodigestive tract cancer
kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal


Explanation:
"Phase 2 Study of Temozolomide in Subjects with Advanced Aerodigestive Tract Cancer Selected for Methylation of O6 Methyl-Guanine-DNA Methyltransferase(MGMT) Promoter"

"Een tweede fase studie naar Temozolomide bij patiënten met kanker aan luchtwegen en spijsverteringskanaal in een gevorderd stadium geselecteerd voor methylatie van O6 Methyl-Guanine-DNA Methyltransferase(MGMT) Promoter"

Wat ik eerder noteerde, was vooral gericht op de hoeveelheid onvertaalbare medische termen m.b.t. chemische stoffen en dergelijke, maar dit zou een mijns inziens een prima titel voor het artikel zijn. Overigens zijn naar het Nederlands vertaalde termen goed terug te vinden op de site van KWF Kankerbestrijding, zie onder.


    Reference: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Kankerbestr...
Joost Elshoff
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Joost, jouw antwoord was voor mij uiteindelijk het nuttigst, vandaar dat ik de punten aan jou toeken; nogmaals bedankt, maar ook dank aan Katrien!
Notes to answerer
Asker: Heel hartelijk bedankt voor je bijdragen; ik heb nog geen keuze gemaakt, want ik wacht nog meer antoowrden. Zie ook het aanvullende antwoord van Katrien, dat ik rechtstreeks per e-mail heb ontvangen, te weten: "Fase II studie van temozolomide bij personen met een vergevorderd stadium van kanker van de luchtwegen en het spijsverteringskanaal die uitgekozen zijn voor methylering van de O6-methylguanine-DNA methyltransferase (MGMT) promotor".