KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

Practice nurse

Dutch translation: praktijkverpleegkundige

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Practice nurse
Dutch translation:praktijkverpleegkundige
Entered by: Els Immegeers

09:40 Nov 17, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Practice nurse
in een opsomming van gezondheidsdeskundigen:

- doctor (e.g. general practitioner)
- nurse
- pharmacist
- a smoking cessation specialist (e.g., a counselor or nurse)
- another health care professional (e.g., a practice nurse)
Els Immegeers
Belgium
praktijkverpleegster
Explanation:
zo wordt dat toch genoemd?
kortom, een verpleegster die in vaste dienst is van de huisartsenpraktijk

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2006-11-17 10:29:59 GMT)
--------------------------------------------------

praktijkverpleegkundige is natuurlijk beter, zoals Jan Willem heel terecht opmerkte
Selected response from:

Alice Saunders
France
Grading comment
Ik heb voor deze vertaling gekozen aangezien ik een korte vertaling nodig had.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7verpleegkundige in de huisartsenpraktijk
Percy Balemans
5 +2praktijkverpleegster
Alice Saunders


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
practice nurse
verpleegkundige in de huisartsenpraktijk


Explanation:
Ik denk dat hier een verpleegkundige wordt bedoeld die in een huisartsenpraktijk werkt. In de tekst (zie eerste link) wordt overigens ook de term "praktijkondersteuner" gebruikt.


    Reference: http://www.hanze.nl/Hanzeconnect/Opleidingen+en+cursussen/Sp...
    Reference: http://www.nhscareers.nhs.uk/nhs-knowledge_base/data/7804.ht...
Percy Balemans
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joost Elshoff
1 min

agree  Marc Van Gastel
7 mins

agree  joeky janusch: of; praktijkverpleegkundige
10 mins

agree  Ellen-Marian Panissières
14 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Een met Joeky
31 mins

agree  Saskia Steur
1 hr

agree  Babelnotes
1 hr

disagree  Alice Saunders: niet fout maar wel lang als er een enkel woord voor bestaat
2 hrs

agree  Jack den Haan: Praktijkverpleegkundige. 37500 googles...
2 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
practice nurse
praktijkverpleegster


Explanation:
zo wordt dat toch genoemd?
kortom, een verpleegster die in vaste dienst is van de huisartsenpraktijk

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2006-11-17 10:29:59 GMT)
--------------------------------------------------

praktijkverpleegkundige is natuurlijk beter, zoals Jan Willem heel terecht opmerkte

Alice Saunders
France
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik heb voor deze vertaling gekozen aangezien ik een korte vertaling nodig had.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: In het moderne spraakgebruik kan 'verpleegster' echt niet meer. Deze mensen heten 'verpleegkundigen', in dit geval inderdaad een 'praktijkverpleegkundige'.
7 mins
  -> Je hebt helemaal gelijk. Ik word oud!

agree  Marieke van Duinen
1 hr

agree  Jack den Haan: Met JW. 37500 googles ...
1 hr