KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

pharmacy booklet

Dutch translation: Een boekje van uw apotheker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pharmacy booklet
Dutch translation:Een boekje van uw apotheker
Entered by: Katrien De Clercq

13:30 Nov 26, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / food diary
English term or phrase: pharmacy booklet
Dit is de titel van een document (een soort voedingsdagboek). Maar hoe vertaal je dit het beste?

Bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
Een boekje van uw apotheker
Explanation:
N.a.v Katrien's toeliching komt dit bij mij naarboven. Het lijkt me dat het voedingsdagboekje een van de boekjes in een serie van boekjes/pamflet(jes) van de apotheker kan zijn. Zoiets.
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Dit lijkt mij nog het meest neutrale. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Een boekje van uw apotheker
Lianne van de Ven
4voedingsdagboek
katja van hellemond
4medisch handboekje
solejnicz
3voedingsbrochure
Max Nuijens


Discussion entries: 3





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medisch handboekje


Explanation:
meest letterlijke vertaling, komt voor op Internet


    Reference: http://www.zomaarwat.com/onzereis/paklijst.htm
solejnicz
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voedingsdagboek


Explanation:
ik denk dat dit bij uitstek de beste term is want deze term refereert aan een boek om de hoeveelheid voedsel die een persoon tot zich neemt bij te houden.

katja van hellemond
Portugal
Native speaker of: Native in DutchDutch

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voedingsbrochure


Explanation:
Is wellicht wat je zoekt. Maar als je de oorspronkelijke zin geeft, weten we meer.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-26 14:45:13 GMT)
--------------------------------------------------

De operking van Katrien lezend, lijkt het om een informatiefoldertje te gaan, die in een doosje met (dieet?-)pillen, waar je een aantal gegevens in kunt bijhouden; hoeveel je elke dag hebt gegeten, hoeveel je weegt, enz.
Misschien werkt een combinatie van alle antwoorden: "voedingshandboekje".

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Een boekje van uw apotheker


Explanation:
N.a.v Katrien's toeliching komt dit bij mij naarboven. Het lijkt me dat het voedingsdagboekje een van de boekjes in een serie van boekjes/pamflet(jes) van de apotheker kan zijn. Zoiets.

Lianne van de Ven
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 101
Grading comment
Dit lijkt mij nog het meest neutrale. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: meer kan ik er ook niet van maken! - zelfs als het een voedingsdagboek is/bevat, dat is niet wat er staat
17 hrs
  -> bedankt chris!