focus box

Dutch translation: tipkader

English term or phrase:focus box
Dutch translation:tipkader
Entered by: Roel Verschueren

13:13 Nov 30, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / documenten voor verkopers
English term or phrase: focus box
"Focus boxes: When you are short of time, refer to the focus boxes. They concentrate on the most important point on that page. It's important, however, to come back later and read the pages in detail as they contain critical information to manage an objection." De vertaler heeft dit vertaald als "focuskader", maar ik denk dat er misschien wel betere vertalingen bestaan. Zelf weet ik het niet zo goed hoe ik dit moet vertalen...
Katrien De Clercq
tipkaders
Explanation:
origineel voor het eerst gebruikt in alle boeken "... voor Dummies", waar per bladzijde in een 'aandachtkader' de essentie van de inhoud van die pagina wordt samengevat, waardoor een niet zo Dummy verder kan.

--------------------------------------------------
Note added at 11 dagen (2009-12-11 17:06:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt Katrien
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Ik vond dit ook het beste. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5leerpunt(en)
Leo Viëtor
4tipkaders
Roel Verschueren
3kader met belangrijke informatie
BeCrystalClear
3omkaderd vakje
Lianne Wouters
2kernvakken, kernvakjes, kernkaders, kernblokken, kernblokjes, kernteksten
Henk Peelen


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
omkaderd vakje


Explanation:
Dit lijkt me gezien je omschrijving een goede optie.

Lianne Wouters
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 71

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kader met belangrijke informatie


Explanation:
Gezien de context een optie.

Een beetje omslachtiger geformuleerd... maar in principe niet beter of slechter dan jullie oplossingen, denk ik. Je kunt met de term vele richtingen uit :-)

BeCrystalClear
Native speaker of: Dutch

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kernvakken, kernvakjes, kernkaders, kernblokken, kernblokjes, kernteksten


Explanation:
Zoiets lijkt me ook mogelijk, hoewel de termen meesal een andere betekenis hebben.


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 48

1 day 16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
leerpunt(en)


Explanation:
NTVG.nl geeft instructies aan schrijvers van artikelen. Kaderteksten mag ook.


    Reference: http://www.ntvg.nl/over_ntvg/instructies_voor_kaderteksten
Leo Viëtor
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tipkaders


Explanation:
origineel voor het eerst gebruikt in alle boeken "... voor Dummies", waar per bladzijde in een 'aandachtkader' de essentie van de inhoud van die pagina wordt samengevat, waardoor een niet zo Dummy verder kan.

--------------------------------------------------
Note added at 11 dagen (2009-12-11 17:06:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bedankt Katrien

Roel Verschueren
Austria
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Ik vond dit ook het beste. Bedankt!