KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

Carpal gel sleeve

Dutch translation: carpale gelmof


15:42 Dec 21, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general) / kompres
English term or phrase: Carpal gel sleeve
Voorbeeldafbeelding: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.braceshop.com/...

Het is natuurlijk een soort kompres ter ondersteuning van de handwortel, maar kan ik dat als handschoen of beter als kompres vertalen en wat doe ik met carpal? Ik kan wel carpaal gebruiken, maar dat zal niet voor iedereen duidelijk zijn.
Judith Verschuren
Dutch translation:carpale gelmof
Explanation:
Of carpalegelmof, afhankelijk van of je 'carpaal' bij 'gel' of bij 'mof' wil laten horen.
Carpaal is een redelijk ingeburgerd woord, sinds de RSI-epidemie - van 'carpaal tunnelsyndroom' heeft iedere beeldschermwerker toch wel eens gehoord (of aan geleden).
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1carpale gelmof
Jan Willem van Dormolen
3Handschoenen met een gel kussentje in de handpalm
Leo Viëtor
2gelmanchet voor de handwortel
solejnicz


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
carpal gel sleeve
gelmanchet voor de handwortel


Explanation:
Zie voorbeeldzin; manchetten (sleeves) kunnen worden gebruikt voor de handwortel (carpal), al is de context zo te zien niet helemaal hetzelfde. Maar wat voor rol de gel hierin precies speelt is niet duidelijk; heb je niet meer context?

Example sentence(s):
  • De manchet van dicht, wit katoendril biedt extra bescherming voor de handwortel.

    Reference: http://www.planto.com/nl/leather-gardening-gloves.html
solejnicz
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
carpal gel sleeve
carpale gelmof


Explanation:
Of carpalegelmof, afhankelijk van of je 'carpaal' bij 'gel' of bij 'mof' wil laten horen.
Carpaal is een redelijk ingeburgerd woord, sinds de RSI-epidemie - van 'carpaal tunnelsyndroom' heeft iedere beeldschermwerker toch wel eens gehoord (of aan geleden).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo Viëtor: Carpus = het cluster van handwortelbeentjes
22 hrs
  -> Dank je wel.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
carpal gel sleeve
Handschoenen met een gel kussentje in de handpalm


Explanation:
Dit is een vrije vertaling


    Reference: http://www.tcnuenen.nl/Techniek%20en%20Tips.html#Carpaal
Leo Viëtor
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12