KudoZ home » English to Dutch » Medical (general)

pulse administration

Dutch translation: gespreide toediening van medicijnen (met een kleine hoeveelheid werkzame stof per toediening)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pulse administration
Dutch translation:gespreide toediening van medicijnen (met een kleine hoeveelheid werkzame stof per toediening)
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

18:37 Mar 7, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: pulse administration
puls administration of drugs
Tineke Blokzijl - Haar
gespreide toediening van medicijnen, met een kleine hoeveelheid per toediening
Explanation:
een mogelijkheid (wel een hele mond vol). Pulse administration hoeft niet per se via een infuus te gann, het kan ook betekenen dat je i.p.v. 1 'zware' pil per dag 3 lichter gedoseerde pillen gespreid over de dag toedient.

Zie http://people.zeelandnet.nl/mido/artikel/artikel03.htm (site over eekhoorns):
... Opname van medicijnen wordt verspreid over de dag, opname van medicijnen in 1 of 2 keer geeft beter effect (pulse-therapie).

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-07 19:13:44 (GMT)
--------------------------------------------------

... met een kleine hoeveelheid werkzame stof...... (om het nog een grotere mond vol te maken!)
Selected response from:

Mirjam Bonne-Nollen
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3gespreide toediening van medicijnen, met een kleine hoeveelheid per toedieningMirjam Bonne-Nollen
4 +2toedining via druppelinfuus / continue toediening
Evert DELOOF-SYS
4pulserende toediening
Ballistic


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pulserende toediening


Explanation:
Bij een gedeelte van hen leidt de .pulserende, intraveneuze toediening van methylprednisolon in een vroeg stadium van de ziekte gedurende twee jaar tot het uitstel van de ontwikkeling van MS.


    Reference: http://search.geneesmiddelenbulletin.nl/1996/jan/farmacoms.h...
Ballistic
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
toedining via druppelinfuus / continue toediening


Explanation:
'druppeltoediening' kan (uiteraard) wel, maar bovenstaande voorstellen worden m.i. vaker gebruikt.

... Voor toediening via een druppelinfuus, wordt 2 gram ... Met een continue infuus van 1000 mg / 4 uur ... Bij herhaalde toediening van cefotaxime treedt geen cumulatie op ...
www.ziekenhuis.nl/static/medicijngids/claforan.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2004-03-07 19:01:07 GMT)
--------------------------------------------------

toediening, uiteraard

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-03-07 19:02:21 GMT)
--------------------------------------------------

... Het is mogelijk deze uitwendige pomp op verschillende manieren te programmeren: - continue toediening:u krijgt een vaste dosis per dag over 24 u toegediend. ...
members.lycos.nl/hansverbeurt/newpage30.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marieke Brands
13 hrs

agree  moya
18 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
gespreide toediening van medicijnen, met een kleine hoeveelheid per toediening


Explanation:
een mogelijkheid (wel een hele mond vol). Pulse administration hoeft niet per se via een infuus te gann, het kan ook betekenen dat je i.p.v. 1 'zware' pil per dag 3 lichter gedoseerde pillen gespreid over de dag toedient.

Zie http://people.zeelandnet.nl/mido/artikel/artikel03.htm (site over eekhoorns):
... Opname van medicijnen wordt verspreid over de dag, opname van medicijnen in 1 of 2 keer geeft beter effect (pulse-therapie).

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-07 19:13:44 (GMT)
--------------------------------------------------

... met een kleine hoeveelheid werkzame stof...... (om het nog een grotere mond vol te maken!)

Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lutje
7 mins
  -> Dank je wel, Lutje

agree  Saskia Steur
35 mins
  -> Dank je wel, Saskia

agree  Kate Hudson
1 hr
  -> Thanks, Kate