KudoZ home » English to Dutch » Medical: Health Care

commanding

Dutch translation: beslissings- en leidinggevende bevoegdheden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rights of decision-making and commanding
Dutch translation:beslissings- en leidinggevende bevoegdheden
Entered by: Inge Dijkstra

16:23 Nov 20, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / competencies
English term or phrase: commanding
Nog een verpleegkundige competentie: "Ability to act on occupation-related rules and rights of decision-making and *commanding*". Vertalen met *opdrachten*? Of ...
Thanks again!
Inge Dijkstra
Netherlands
beslissings- en leidinggevende bevoegdheden
Explanation:
Misschien is het een idee om de 'rights of decision-making and commanding' gecombineerd te vertalen als 'beslissings- en leidinggevende bevoegdheden'? De beslissingsbevoegdheden van verpleegkundigen zijn ook beschreven en vastgelegd in de Wet BIG.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Mooie oplossing Kitty, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2leiding geven
hilde schuermans
4 +1beslissings- en leidinggevende bevoegdheden
Kitty Brussaard


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
leiding geven


Explanation:
....

hilde schuermans
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Steven Mertens
0 min

agree  inge kinget
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rights of decision-making and commanding
beslissings- en leidinggevende bevoegdheden


Explanation:
Misschien is het een idee om de 'rights of decision-making and commanding' gecombineerd te vertalen als 'beslissings- en leidinggevende bevoegdheden'? De beslissingsbevoegdheden van verpleegkundigen zijn ook beschreven en vastgelegd in de Wet BIG.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mooie oplossing Kitty, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sindy Cremer
11 hrs
  -> Bedankt Sindy en goed weekend :-)