KudoZ home » English to Dutch » Medical: Instruments

bi-plates

Dutch translation: tweevaksschaaltjes, (petri)schaaltjes met twee vakken

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bi-plates
Dutch translation:tweevaksschaaltjes, (petri)schaaltjes met twee vakken
Entered by: vixen

10:02 Oct 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Medical: Instruments / laboratory equipment
English term or phrase: bi-plates
De term komt enkel voor in een kopje.

Ik heb al wel een Engelse beschrijving gevonden, maar heb geen idee hoe dit in het NL heet.
vixen
Greece
tweevaks petrischaaltje, petrischaal met twee vakken
Explanation:
tweevaks petrischaaltje of petrischaal met twee vakken.
zie http://www.dentalunion.nl/catalogus/default.asp -> "DU SHOP" -> zoek op "PETRI".
Selected response from:

123xyz
Grading comment
Bedankt voor je NL referenties. Ik houd het echter op tweevaksschaaltjes
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1tweevaks petrischaaltje, petrischaal met twee vakken
123xyz
3bipolaire platen
xxxmariette


Discussion entries: 3





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tweevaks petrischaaltje, petrischaal met twee vakken


Explanation:
tweevaks petrischaaltje of petrischaal met twee vakken.
zie http://www.dentalunion.nl/catalogus/default.asp -> "DU SHOP" -> zoek op "PETRI".


    Reference: http://www.tritium-microbiologie.nl/N_VERPAK.HTM
    Reference: http://www.dentalunion.nl/catalogus/default.asp
123xyz
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 1
Grading comment
Bedankt voor je NL referenties. Ik houd het echter op tweevaksschaaltjes

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Titia Meesters
1 hr
  -> bedankt, thanks, grazie, merci

neutral  xxxmariette: only if your looking for the translation of Petri dish...
1 day 6 hrs

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bipolaire platen


Explanation:
Als dit het woord is dat je zoekt tenminste. Bipolaire (tweepolige) platen.


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bi-polaire+platen&meta=
xxxmariette
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Dit antwoord werd al eerder gegeven en is onzichtbaar gemaakt nadat ik had aangegeven dat dit geheel niet in de context past. Ben het geheel eens met het commentaar van Daniel.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  123xyz: bipolaire platen worden in batterijen gebruikt, niet in petrischaaltjes
33 mins
  -> Ik zie dat je gelijk hebt. http://www.kord-valmark.com/partitioned.htm Vixen vergeet mijn antwoord maar:)