KudoZ home » English to Dutch » Medical: Instruments

backup safety relief valve

Dutch translation: reserve overdrukontlastklep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:backup safety relief valve
Dutch translation:reserve overdrukontlastklep
Entered by: Henk Sanderson

11:57 Nov 11, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Instruments
English term or phrase: backup safety relief valve
Het gaat om dit soort apparaten http://www.ohiomedical.com/(S(ofb0vn45z1ndjb45aw3ycnyc))/lit... (dit is niet de tekst die ik aan het vertalen ben). De term komt ook hier voor.
solejnicz
Netherlands
reserve overdrukontlastklep
Explanation:
Bij gebreke aan meer context kan ik er niet meer dan dit van maken (of zelfs maar back-up overdrukontlastklep)
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4extra veiligheidsventiel
Lianne Wouters
3reserve overdrukontlastklep
Henk Sanderson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reserve overdrukontlastklep


Explanation:
Bij gebreke aan meer context kan ik er niet meer dan dit van maken (of zelfs maar back-up overdrukontlastklep)

Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt.

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
extra veiligheidsventiel


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 45 min (2013-11-11 12:43:19 GMT)
--------------------------------------------------

Met 'backup' wordt hier een tweede ventiel bedoeld (achtervang) als aanvulling op het hoofdventiel. De keuze wat betreft de term is natuurlijk uiteindelijk aan jou, maar 'extra veiligheidsventiel' hanteer ik zelf ook en lijkt me prima de lading te dekken.

Lianne Wouters
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: OK, alleen zat ik zelf nog het meest te denken aan "overdrukontlastklep". voor "safety relief valve". Het was vooral het "backup" waar ik over twijfelde.

Asker: Of hier eerder "veiligheidsontlastklep"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Rietvelt: Extra veiligheidsklep. Je bent mij net voor. :-)
1 min

agree  Déborah Essers-Jansen: Zoiets dacht ik ook idd
6 mins

agree  Tineke Van Beukering: Extra veiligheidsklep zou ik zeggen
9 mins

agree  Jan Willem van Dormolen: Ik heb ooit geleerd: klep voor vloeistoffen, ventiel voor gassen.
23 mins