KudoZ home » English to Dutch » Medical: Pharmaceuticals

lower bowel

Dutch translation: dikke darm (colon)


17:44 Dec 8, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / stoma
English term or phrase: lower bowel
Ik kwam dit tegen in een gebruiksaanwijzing voor een stoma.
Do not use on patients who have had lower bowel or retal surgery within last year.

Het meest kom ik wel uit maar lower bowel loop ik op vast, betekend het iets van lagere darmen?

Bedankt voor de hulp alvast!
Centavos
Netherlands
Dutch translation:dikke darm (colon)
Explanation:
volgens mij wordt juist specifiek de dikke darm (colon) bedoeld.
of misschien alleen het neergaande deel daarvan, vóór het rectum.
Maar ik vind minder bevestiging dan ik zou verwachten
Selected response from:

Tijmen Roozenboom
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2dikke darm (colon)
Tijmen Roozenboom
4lagere ingewanden
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lagere ingewanden


Explanation:
Iets ruimer dan alleen darmen

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dikke darm (colon)


Explanation:
volgens mij wordt juist specifiek de dikke darm (colon) bedoeld.
of misschien alleen het neergaande deel daarvan, vóór het rectum.
Maar ik vind minder bevestiging dan ik zou verwachten


    Reference: http://www.privatehealth.co.uk/private-operations/general-su...
Tijmen Roozenboom
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephine Isaacs
1 hr

agree  Kate Hudson
12 hrs