KudoZ home » English to Dutch » Metallurgy / Casting

foreign matter

Dutch translation: verontreinigingen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foreign matter
Dutch translation:verontreinigingen
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

08:32 Aug 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting / NDO (MT)
English term or phrase: foreign matter
where necessary surface dressing is required to remove foreign matter to permit an accurate interpretation of the indications.
voor zover nodig is opschonen van het oppervlak vereist om ... ... te verwijderen om een zuivere interpretatie van de aanwijzingen mogelijk te maken.

Uiteraard is vostrekt duidelijk wat er bedold wordt: ales wat het magnetisch onderzoek kan verstoren. Alleen is mijn inspiratie voor een aanvaardbare term deze week vrijwel geheel gesmolten.
Leo te Braake | dutCHem
verontreinigingen
Explanation:
ook het Duits schrijft men het als in het Engels (Engels was ook een Duitser, gelukkig heette hij Friedrich en niet Frans): Fremdmaterialen, bij ons heet dat 'verontreinigingen'

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-06 09:02:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wat een nuchtere reactie, vast niet erg warm bij jullie
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
A twisted mind is a joy forever....
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Nergens anders plaats om een opmerking te formulerenhirselina
3verontreinigingen
Henk Peelen
3vreemd materiaalLinda Ferwerda


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vreemd materiaal


Explanation:
past dat misschien in je tekst?

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verontreinigingen


Explanation:
ook het Duits schrijft men het als in het Engels (Engels was ook een Duitser, gelukkig heette hij Friedrich en niet Frans): Fremdmaterialen, bij ons heet dat 'verontreinigingen'

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-06 09:02:21 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

wat een nuchtere reactie, vast niet erg warm bij jullie

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31
Grading comment
A twisted mind is a joy forever....

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Nergens anders plaats om een opmerking te formuleren


Explanation:
Ik vraag mij af of het je hier wel van "verontreinigingen" (Fremdstoffe) kunt spreken. Het onderzochte oppervlak moet grondig worden schoongemaakt, bijvoorbeeld om gedeeltelijk losliggende verf- en roestdeeltjes te verwijderen.

Zie hoofdstuk 3 (magnetisch onderzoek) uit Niet-destructief onderzoek
van drs. W.J.P. Vink http://130.161.129.68/hlf/m003h03.pdf


hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
Grading comment
Bedankt voor de nuttige link. Maar ik zie absoluut nergens tegestrijdigheid met de oplossing van Henk. Schoonmaken doe je om verontreinigingen te verwijderen. verf en roest zijn ook verontreinigingen van het oppervlak. Of mis ik iets? Maar ik zal nooit meer zo rap afsluiten....
The asker has declined this answer
Comment: Bedankt voor de nuttige link. Maar ik zie absoluut nergens tegestrijdigheid met de oplossing van Henk. Schoonmaken doe je om verontreinigingen te verwijderen. verf en roest zijn ook verontreinigingen van het oppervlak. Of mis ik iets? Maar ik zal nooit meer zo rap afsluiten....