KudoZ home » English to Dutch » Military / Defense

jerk the shot

Dutch translation: losfout


15:28 Nov 15, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Military / Defense / archery
English term or phrase: jerk the shot
Iemand mist steeds doel met boogschieten omdat ze "jerks the shot". Is hier een Nederlandse uitdrukking voor?
ntschanz
Netherlands
Dutch translation:losfout
Explanation:
"Je lost niet goed [of: je lostechniek is niet goed] en je houding is verkeerd." Oid.
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3losfout
Chris Hopley
2de hand van het gelaat wegtrekkenSemafoor


Discussion entries: 2





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
de hand van het gelaat wegtrekken


Explanation:
De omschrijving is eenvoudig: "jerk a shot" is bij het loslaten de hand tegelijk van het gelaat wegtrekken. Een geijkte term daarvoor kan ik jammer genoeg niet...

Example sentence(s):
  • Ze mist steeds doel omdat ze bij elk schot de hand van het gelaat wegtrekt.

    Reference: http://findarticles.com/p/articles/mi_m1249/is_/ai_19352250
Semafoor
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
losfout


Explanation:
"Je lost niet goed [of: je lostechniek is niet goed] en je houding is verkeerd." Oid.


    Reference: http://www.attila-oegstgeest.nl/docs/beginnerstraining.doc
Chris Hopley
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4