KudoZ home » English to Dutch » Military / Defense

blood, choking, blister and nerve agents

Dutch translation: zenuwgas, of gifgassen die het bloed in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:blood, choking, blister and nerve agents
Dutch translation:zenuwgas, of gifgassen die het bloed in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken
Entered by: Henk Peelen

23:08 Apr 1, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Military / Defense / respirator
English term or phrase: blood, choking, blister and nerve agents
The new filters address CBRN hazards by providing efficient protection against bacteria, virus, spores, radioactive and toxic dusts, mists and fumes, as well as CW agents (blood, choking, blister and nerve agents).

CW = chemical warfare
shayna
...
Explanation:
CW = chemical warfare = chmische oorlogsvoering
..., en ook chemische wapens (chemische stoffen die het bloed of het zenuwstelsel in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).

..., en ook chemische wapens (gifgassen die het bloed of het zenuwstelsel in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).

..., en ook chemische wapens (zenuwgas, of gifgassen die het bloed in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3...
Henk Peelen
3bloedwerkende, verstikking en blaren veroorzakende en zenuwwerkende chemische agenten
George Vardanyan


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bloedwerkende, verstikking en blaren veroorzakende en zenuwwerkende chemische agenten


Explanation:
bloedwerkende, verstikking en blaren veroorzakende en zenuwwerkende chemische agenten

Zijn de Chemische agenten van chemische Agenten giftige gassen, vloeistoffen of vaste lichamen die giftige gevolgen voor mensen, dieren of planten hebben. De meeste chemische agenten veroorzaken ernstige verwondingen of dood.



    www.terrorism-insurance-risk-management.com/ voorbereiding.html
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
...


Explanation:
CW = chemical warfare = chmische oorlogsvoering
..., en ook chemische wapens (chemische stoffen die het bloed of het zenuwstelsel in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).

..., en ook chemische wapens (gifgassen die het bloed of het zenuwstelsel in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).

..., en ook chemische wapens (zenuwgas, of gifgassen die het bloed in ernstige mate aantasten, tot verstikking leiden of ernstige blaren veroorzaken).

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: zoiets.
6 hrs

agree  Miriam Linschoten, PhD
9 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
1 day8 hrs