KudoZ home » English to Dutch » Other

safe house, UA

Dutch translation: Beschermd adres en Unauthorized Absence


09:45 Nov 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: safe house, UA
Een marinier blijkt getuige geweest te zijn van een moord en is nu beschermd getuige. Hij zegt: I've been in the safe house in Virginia since I went UA. Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen?
Sandra
Dutch translation:Beschermd adres en Unauthorized Absence
Explanation:
Beschermd adres en Unauthorized Absence, ongeoorloofde afwezigheid, absentie.

En UA betekent hier Unauthorized Absence. Als de soldaten van hun dienst(plicht) weggaan zonder te vragen of het mag. (smile)
Past dat, Sandra? Ik geloof het wel, hè?
Bye
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Thijs.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Veilig adres
Tina Vonhof
4 +1Beschermd adres en Unauthorized Absence
Thijs van Dorssen
4beschermd adres
Marijke Mayer


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Veilig adres


Explanation:
Van Dale zegt: "betrouwbaar pand", maar 'veilig adres' vind ik beter klinken. In dit geval dus een adres waar de getuige veilig kan verblijven zonder dat "the bad guys" hem kunnen vinden.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Klopt! www.geocities.com/Wellesley/7474
16 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschermd adres


Explanation:
Untitled
... m'n Lijf-huis één van de mogelijkheden. Je kunt dag en nacht terecht in ons opvanghuis,
op een beschermd adres. Je woont er samen met vrouwen die hetzelfde ...
www.blijfzeeland.nl/teksten/Wat_kun_je_doen_bij_mishandelin... - 8k -

Blijf van m'n Lijf Zeeland
Alhoewel ook veilig adres gebruiktkan worden! dus je kan kiezen.

Ze gaan in Amerika heel ver om die mense te beschermen, ze zelfs een andere identiteit, ander adres, andere gezicht d.m.v plastische chirurgie, te geven!

... en begeleiding aan vrouwen en hun eventuele kinderen die zijn mishandeld of met
mishandeling bedreigd worden. De opvang vindt plaats op een beschermd adres. ...
www.minjust.nl/b_organ/nhg/organisaties/zeeland_vlissingen_... - 6k -

Groetjes,
Marijke


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Beschermd adres en Unauthorized Absence


Explanation:
Beschermd adres en Unauthorized Absence, ongeoorloofde afwezigheid, absentie.

En UA betekent hier Unauthorized Absence. Als de soldaten van hun dienst(plicht) weggaan zonder te vragen of het mag. (smile)
Past dat, Sandra? Ik geloof het wel, hè?
Bye

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Thijs.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Davorka Grgic: Ik ook.
16 mins
  -> Dank je wel, Davorka!