KudoZ home » English to Dutch » Other

hook shot/set shot

Dutch translation: hook shot en set shot (onvertaald laten)


10:00 Nov 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: hook shot/set shot
Hook shot en set shot zijn twee worpen bij basketbal. Kent iemand daar een vertaling van? Ik vind alleen springbal terug, maar dat is volgens mij toch iets als "jump shot."
Sandra
Dutch translation:hook shot en set shot (onvertaald laten)
Explanation:
Of je zou het kunnen omschrijven: door een speciale geoefende basketbal-worp scoorde hij . . of zoiets. :-)

Francisco Elson ... voor het eerst basketbal bij Gunco. Na ... elkaar (verslag van een van de wedstrijden ... showed an effective hook shot and the ability ... of hij wat te zoeken heeft ... www.odyssee.nl/rotterdam-basketbal/Ex-spelers/Elson/francis... - 18k -
GsX.nl Console Gaming Starts Here
... Jumper” en de “Baby-Hook”. Deze moves worden alleen ... 2001 is je speler wat makkelijk
te positioneren, om zo ... Totaal, Een van de beste basketbal- games op de ...
www.dgnet.nl/sites/gsxnl/ShowContent.asp?ContentID=4553 - 38k - Cached - Similar pages

Playground Pointers (FEETwork! for Effective Post Play -Dutch ...
... drills om jou wat voetenwerk aan te ... of een jump hook. Probeer tijdens elke ... en een jump
shot of een step trough (up ... ze niet alle basketbal skills nodig hebben ...
www.bbhighway.com/Talk/Coaching_Box/Playground/playgr17_dut... - 33k - Cached - Similar pages

GsX.nl | De # 1 Console Gaming site van de Benelux!
... Jumper? en de ?Baby-Hook?. Deze moves worden alleen ... 2001 is je speler wat makkelijk
te positioneren, om ... Totaal, Een van de beste basketbal- games op de ...
www.gsx.nl/ShowReview.asp?ReviewID=347 - 32k - Cached - Similar pages

GsX.nl | DGNET Console-gaming site
... Review. NBA Live 2001. ... en de ?Baby-Hook?. Deze moves worden ... vergeleken met andere
basketbal spellen op de ... Door de wat mindere AI kon ... dat er een speler van de ...
nintendo.gsx.nl/ShowReview.asp?ReviewID=347

[DOC] www.sports-media.org/nl/lay1.doc
File Format: Microsoft Word - View as HTML
... Lesonderwerp: SBV basketbal: lay-up in 5 ... te doelen dmv een set-shot. ... 2, rechts-links
Wat gebeurt er met de ... 1, de werphand met een pols-en vingerstrekking ...
Similar pages

[DOC] www.sports-media.org/nl/drib.doc
File Format: Microsoft Word - View as HTML
... Lesonderwerp: SBV basketbal: techniek dribbel ter ... . 4) de romp wat voorover buigen
met ... met 1 bal. Een verdediger gaat in ... ipv. hurken; set-shot ipv lay-up. ...
Similar pages

midden
... een gedreven set. De muziek ... een potje basketbal zo'n ... regio heel wat interessante progressieve ... was
nog een oefenruimte gelegenheid ... in Donkey Shot te Heemskerk en ...
www.visbakfestival.com/midden.html - 17k - Cached - Similar pages

balsporten
... meest voorkomende technieken: set-shot, pass(en), spelregelkennis ... die al wat vaker
gespeeld ... het samenstellen van een Basketbal-Hogeschoolteam. Dit ...
www.bress.nl/sporten1/sporten2/balsporten.html - 12k - Cached - Similar pages
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Nogmaals bedankt, Marijke. Ik heb vernomen dat niet alle vertalers even blij zijn met het feit dat ik veel vragen stel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4commentaar
Ineke Hardy
4hook shot en set shot (onvertaald laten)
Marijke Mayer
4haakworp en ?Serge L


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
haakworp en ?


Explanation:
Dag Sandra,

hook shot is alleszins een haakworp.

Voor set shot moet ik het antwoord schuldig blijven.

HTH,

Serge L.


    bescheiden ervaring als basketter
Serge L
PRO pts in pair: 392

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hook shot en set shot (onvertaald laten)


Explanation:
Of je zou het kunnen omschrijven: door een speciale geoefende basketbal-worp scoorde hij . . of zoiets. :-)

Francisco Elson ... voor het eerst basketbal bij Gunco. Na ... elkaar (verslag van een van de wedstrijden ... showed an effective hook shot and the ability ... of hij wat te zoeken heeft ... www.odyssee.nl/rotterdam-basketbal/Ex-spelers/Elson/francis... - 18k -
GsX.nl Console Gaming Starts Here
... Jumper” en de “Baby-Hook”. Deze moves worden alleen ... 2001 is je speler wat makkelijk
te positioneren, om zo ... Totaal, Een van de beste basketbal- games op de ...
www.dgnet.nl/sites/gsxnl/ShowContent.asp?ContentID=4553 - 38k - Cached - Similar pages

Playground Pointers (FEETwork! for Effective Post Play -Dutch ...
... drills om jou wat voetenwerk aan te ... of een jump hook. Probeer tijdens elke ... en een jump
shot of een step trough (up ... ze niet alle basketbal skills nodig hebben ...
www.bbhighway.com/Talk/Coaching_Box/Playground/playgr17_dut... - 33k - Cached - Similar pages

GsX.nl | De # 1 Console Gaming site van de Benelux!
... Jumper? en de ?Baby-Hook?. Deze moves worden alleen ... 2001 is je speler wat makkelijk
te positioneren, om ... Totaal, Een van de beste basketbal- games op de ...
www.gsx.nl/ShowReview.asp?ReviewID=347 - 32k - Cached - Similar pages

GsX.nl | DGNET Console-gaming site
... Review. NBA Live 2001. ... en de ?Baby-Hook?. Deze moves worden ... vergeleken met andere
basketbal spellen op de ... Door de wat mindere AI kon ... dat er een speler van de ...
nintendo.gsx.nl/ShowReview.asp?ReviewID=347

[DOC] www.sports-media.org/nl/lay1.doc
File Format: Microsoft Word - View as HTML
... Lesonderwerp: SBV basketbal: lay-up in 5 ... te doelen dmv een set-shot. ... 2, rechts-links
Wat gebeurt er met de ... 1, de werphand met een pols-en vingerstrekking ...
Similar pages

[DOC] www.sports-media.org/nl/drib.doc
File Format: Microsoft Word - View as HTML
... Lesonderwerp: SBV basketbal: techniek dribbel ter ... . 4) de romp wat voorover buigen
met ... met 1 bal. Een verdediger gaat in ... ipv. hurken; set-shot ipv lay-up. ...
Similar pages

midden
... een gedreven set. De muziek ... een potje basketbal zo'n ... regio heel wat interessante progressieve ... was
nog een oefenruimte gelegenheid ... in Donkey Shot te Heemskerk en ...
www.visbakfestival.com/midden.html - 17k - Cached - Similar pages

balsporten
... meest voorkomende technieken: set-shot, pass(en), spelregelkennis ... die al wat vaker
gespeeld ... het samenstellen van een Basketbal-Hogeschoolteam. Dit ...
www.bress.nl/sporten1/sporten2/balsporten.html - 12k - Cached - Similar pages



    Reference: http://www.bbhighway.com/Talk/Coaching_Box/Ask_Coach/atc_q32...
Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Nogmaals bedankt, Marijke. Ik heb vernomen dat niet alle vertalers even blij zijn met het feit dat ik veel vragen stel.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
commentaar


Explanation:
Het valt me op dat alle N-E KudoZ vragen die ik ontvang bijna zonder uitzondering van "Sandra" afkomstig zijn. Is het echt redelijk dat wij onophoudelijk Sandra's research verrichten?
Het is maar een vraag.
Ineke Hardy

Ineke Hardy
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 19